Lynx X-trim 600

Equalizer

Medlem
7 dec 2007
18
0
1
Stockholm
Hej

Tänkte kolla om det är någon därute som har några erfarenheter att dela med sig av om denna skoter? Är nyfiken hur den är.


/S
 

Gubbe

Välkänd medlem
12 dec 2007
188
0
6
Jo, -08 verkar lite mer räser, men har inte testat den. -06 känns lite touring, lyxig och bekväm men inte lika sportig som ex. renegade 600.
 

leijon

Välkänd medlem
1 jan 2000
160
0
16
skoter.65north.se
Kan bara hålla med !! PPS Boggien är *****t underbar.
Kan bara instämma! -08'an är UNDERBAR! Har bara kört 10 mil än, men tillräckligt för att kunna jämföra med den Renegade 600 SDI -05 jag hade tidigare.
Lynxen har mycket bättre klipp i variatorerna (600 SDI), bättre/skönare körställning, lättare att komma upp i stående och framför allt en riktigt riktigt bra framvagn, suverän boggie och dämpare som verkar klara ALLT. Nackdelar: efter endast 10 mil...nää..allt funkar klockrent. Jo förresten, en liten petitess: den är så lång att den knappt ryms på mitt lilla bilsläp.

Sladdade leder är till för de som inte kör Lynx med PPS-boggie :aetsch:
 

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
Kan bara instämma! -08'an är UNDERBAR! Har bara kört 10 mil än, men tillräckligt för att kunna jämföra med den Renegade 600 SDI -05 jag hade tidigare.
Lynxen har mycket bättre klipp i variatorerna (600 SDI), bättre/skönare körställning, lättare att komma upp i stående och framför allt en riktigt riktigt bra framvagn, suverän boggie och dämpare som verkar klara ALLT. Nackdelar: efter endast 10 mil...nää..allt funkar klockrent. Jo förresten, en liten petitess: den är så lång att den knappt ryms på mitt lilla bilsläp.

Sladdade leder är till för de som inte kör Lynx med PPS-boggie :aetsch:
vet inte om man får tycka till med en liten 550 men jag upptäckte samma sak ... lååååång är dom när man ska lasta dom :)
 

Equalizer

Medlem
7 dec 2007
18
0
1
Stockholm
årsmodell? -08 är kung i alla fall

Köpte en -07 nu i höstas. Tyvärr är den inte PPS-bpggien på den.

Hur är de i lössnö? Tycker att de borde ta sig fram ganska så bra med 44mm kammar.

Upplevs den tung?

Har tidagre en fyrtakt så misstänker att denna kommer att upplevas betydligt smidigare.
 

Tibur

Välkänd medlem
30 nov 2007
328
0
16
Piteå->Långträsk
jag har 44mm kammar på min 08, men inte hunnit testa i nå märkvärdigt snödjup än. tror hursomhellst att 07 med 365x38x44 går säkert bra i snön, min -05 med 307x38x38 gick bra för att va kort.

Har hört att en del tyckt att 07 xtrim känns tung, dock ingen egen erfarenhet av dem, i varje fall är den säkert smidigare än en 4t
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Såg en skojjig annons på blocket idag.
Sök på: Skitskoter Lynx X-trim 600 SDI 2007

Den här texten e saxad från annonsen:

En riktigt usel lössnömaskin säljes.
86 mil - 76 i fjällen, men även 10 mil i kronogård. Fastkörning varannan mil- katastrof.

Men på led så går den riktigt bra.

Fint skick - som ny. Isrivare, 12-volts uttag, kapell, elstart osv. Bara att starta o köra- men håll dig på leden. Jag köpte skotern splitter ny 2007-03-23 på Lindbloms i Piteå - 50 mila service gjord.
Inga byten, skotern säljes pga ryggskott.
Endast E-mail. Maila ditt telnummer om du är intresserad.

Finns i: Piteå


Måste vara nån som e riktig less skotern, eller ett skämt från polarna. :D:hahaha::p
 
Last edited:

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
körde 23mil i helgen med min jag..... man tog sig fram väldigt lätt i pudret, har c:a 1 meter där jag åker. Körställning och allt är bra på den.
Men visst kan man köra fast om du vill det ;-)
min är väl fortfarande under inkörningsperioden, så den slår av lite på gasen fortfarande då man pressar den för hårt men borde väl försvinna om någon mil. Hade en rc rave 600sdi och har 08:ans xtrim nu och gillar den så här långt trots att man inte har full effekt ännu.
X-trimmen känns inte som att den är längre då jag jämför den med rc:n
har bara gott att säga om den. Bara ett minde fel är att skidorna spårar på leden men funkar bra i ospårat snö
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Min rygg är inte heller ok efter söndagens tur. En i gänget körde en x-trim -08. Det var iof en 550 men det var verkligen dålig i snön. Hörde att den är 39kg tyngre än en Summit 550 vilket säkert bidrar. Kanske de extra hästkrafterna i en 600 gör susen?
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
ingen som testad och dreva ner sin 600 2kugg??om ja hur blev skillnaden? beskriv gärna hur den funkade efter det!