Lynx ST 600, Ski-doo Skandic WT 600 ca 2004

V Edge

Välkänd medlem
1 jan 2000
113
1
18
Lappland
Går i begrepp att köpa en dragare som komplement till dagens 49 Ranger Pro. Letar 6900, 5900, Widetrak bla men blev lite intresserad av Lynx ST 600 och Skandic WT 600 kring årsmodell 2004.
Vad säger ni om dem? Driftsäkerhet? Framkomlighet i skog med djup snö?
Hört en del om lager i växellådan?
 

SpeedKing

Medlem
16 okt 2019
13
2
3
46
Överboda
Har ägt en ST 600 -03:a. Den gick å gick utan strul. Har också hört en del om växellådan, men det beror ju bara på en sak, att det finns olja i dom och framför allt byta den någon gång ibland. Jag bytte olja varje säsong.

Angående framkomlighet så är det ganska precis som en 5900, alltså mycket bra. Dom är identiska.

//John
 
Reactions: V Edge

kurtti

Välkänd medlem
31 aug 2005
109
5
18
Gällivare
Man ska väl helst ha olja en bit över maxnivån på oljestickan vad jag hört, annars får dom övre lagren i lådan obefintlig smörjning eftersom lådan är så hög och full med drev.
 
Reactions: V Edge

Stesor

Ny medlem
31 jan 2020
2
0
1
69
Sorsele
Man ska väl helst ha olja en bit över maxnivån på oljestickan vad jag hört, annars får dom övre lagren i lådan obefintlig smörjning eftersom lådan är så hög och full med drev.
Jo, absolut fylla ordentligt över hålet för oljestickan. Det skvätter ut en del transmissionsolja som följd av detta men det får man ta.
 

filmmannen

Medlem
11 apr 2015
11
0
1
Jo, absolut fylla ordentligt över hålet för oljestickan. Det skvätter ut en del transmissionsolja som följd av detta men det får man ta.
Vad brukade du ha för olja i den?
Har just köpt en Skandic 600wt, tänkte byta olja och lyckades suga upp 1.5l olja
Vet inte vad tidigare ägare pysslat med, enligt instruktionsboken så ska det va 4dl i den.