Hej, jag köpte mig en Lynx Rs 600 -10 förra året ( min första skoter )
Jag har alltid känt att den känns lite som 2 växlad, dock trodde jag att detta inte var något konstigt utan att det skulle vara så.
Men nu i måndags var jag och en kompis ute och körde. Vi lekte runt lite på åkern sen körde vi skogsvägar tills vi kom ut på en sjö, så jag drog ut den riktigt upp till 120 kmh ca. sedan tog vi samma väg hemåt. Men när vi kom ut på åkern igen så skulle jag dra på och då helt plötsligt började den mota vid ca 7000rpm på "andra växeln" men gick hur fint som helst på "första växeln" och då varvar den över 7000rpm innan den ändrar utväxling.
Ringde en jag känner som sa att jag skulle kolla så inte Rave ventilerna (avgasventilerna) kärvar, så jag plockade ut dom och kände på dom men tyckte dom gick fint. Tog men dom till jobbet ändå och rengjorde dom riktigt och även smörjde upp axeln med 2-taksolja. Satte ihop den igen utan skillnad.
Ringde då till mulle på M-performace som sa att jag skulle kolla variatorerna. Plockade isär primär och sekundär för att kolla så ingen fjäder hade gått av men det hade dom inte. Helixen såg fin ut och även rullarna. Testade med en annan variatorrem då min va ganska blank men ingen skillnad.
Testade även en annan fjäder i sekundären som är något mjukare, utan skillnad.
Vad ska jag göra??
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh Patrik
Jag har alltid känt att den känns lite som 2 växlad, dock trodde jag att detta inte var något konstigt utan att det skulle vara så.
Men nu i måndags var jag och en kompis ute och körde. Vi lekte runt lite på åkern sen körde vi skogsvägar tills vi kom ut på en sjö, så jag drog ut den riktigt upp till 120 kmh ca. sedan tog vi samma väg hemåt. Men när vi kom ut på åkern igen så skulle jag dra på och då helt plötsligt började den mota vid ca 7000rpm på "andra växeln" men gick hur fint som helst på "första växeln" och då varvar den över 7000rpm innan den ändrar utväxling.
Ringde en jag känner som sa att jag skulle kolla så inte Rave ventilerna (avgasventilerna) kärvar, så jag plockade ut dom och kände på dom men tyckte dom gick fint. Tog men dom till jobbet ändå och rengjorde dom riktigt och även smörjde upp axeln med 2-taksolja. Satte ihop den igen utan skillnad.
Ringde då till mulle på M-performace som sa att jag skulle kolla variatorerna. Plockade isär primär och sekundär för att kolla så ingen fjäder hade gått av men det hade dom inte. Helixen såg fin ut och även rullarna. Testade med en annan variatorrem då min va ganska blank men ingen skillnad.
Testade även en annan fjäder i sekundären som är något mjukare, utan skillnad.
Vad ska jag göra??
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh Patrik