Lynx rs 600 2010? Förlängd Bränslesnål?

edvin.andersson

Aktiv medlem
17 jan 2016
66
0
6
Umeå
Jo den verkar vara förlängd till och med med hela skenor från en nyare RS (de vart 330 från 2011).
Det är lite olika men vid ca 3-350mil bör man väl byta kolvar på dessa skulle jag tro.
Min bror har en Ski-doo RS och den drar runt 6L/mil i ospårad skogsåkning. Jämfört med min 500ss så kan jag köra många mil till innan jag måste tanka.
Det är en rolig lekskoter men ser absolut ingen anledning till att köpa en RS om man inte kör bana.

Det är mycket mer skruvning och underhåll än t.ex. en RE, den drar mer bränsle, går dåligt i lössnö osv..
De problem jag kan komma på är väl S-modulen som brukar ge sig
 

SweeNop3

Välkänd medlem
23 sept 2014
116
1
18
Söderhamn
Jo den verkar vara förlängd till och med med hela skenor från en nyare RS (de vart 330 från 2011).
Det är lite olika men vid ca 3-350mil bör man väl byta kolvar på dessa skulle jag tro.
Min bror har en Ski-doo RS och den drar runt 6L/mil i ospårad skogsåkning. Jämfört med min 500ss så kan jag köra många mil till innan jag måste tanka.
Det är en rolig lekskoter men ser absolut ingen anledning till att köpa en RS om man inte kör bana.

Det är mycket mer skruvning och underhåll än t.ex. en RE, den drar mer bränsle, går dåligt i lössnö osv..
De problem jag kan komma på är väl S-modulen som brukar ge sig
Tackar för svar men arctic cat xc är det någon höjdare frågar samma sak som med lynxen
 

antttte

Ny medlem
5 feb 2016
2
0
1
happis
max 50mil sedan kolvbyte. samt bestycka dom efter olika väderförhållande för att dom ska hålla. en tank
håller inte många timmar..