Lynx Re, distansmätaren hoppar över mil

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Nu under påsken så stötte jag på ett problem med min re -07, när jag körde så vare som att själva hastighetsmätaren va lös och for lite som den själv ville ibland, men inte jämt, sen så fick skotern för sig att jag lyckades köra typ 300 mil då jag egentligen bara hade kört typ 20 mil, nån som har varit med om liknande? eller vet vad man kan göra?
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Nu under påsken så stötte jag på ett problem med min re -07, när jag körde så vare som att själva hastighetsmätaren va lös och for lite som den själv ville ibland, men inte jämt, sen så fick skotern för sig att jag lyckades köra typ 300 mil då jag egentligen bara hade kört typ 20 mil, nån som har varit med om liknande? eller vet vad man kan göra?
Kolla om pluggen i drivaxeln sitter fast, men om den är lös så borde den visa för lite, Annars kolla kabeln mellan luftburken och tanken där kan den nötas av mot chassi kanten , och då kanske den får störningar om den ligger och jordar i chassiet.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Kanske dum fråga, men säker på att det inte är 300 km?

jo jag e sten säker.. jag kollade milen varje dag för de brukar va kul å se hur många mil man lyckas komma upp, så jag e stensäker. :)