Lynx RE 800R -09 ?

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Halloj!

Börjar som smått kolla på skoter inför vintern, har kollat lite på RE 800 -09an
Någon här som har en som har nått o säga om den?

Har den några barnsjukdommar? eftersom det är första året med "nya" chassiet?

Hur är det med remslitaget på dessa? om man jämför med Xp och det är ju inte jättestor skillnad på chassiena,

- Vad drar dom ca ? (svår fråga, men på ett ca, hade en rev 800 förra vintern och den tog allt från 3,5l till 6l)

- Hur stor tank är det, 38L,40L?

Något man bör veta om dessa ? :bigsmile:
 

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
kan ju börja med att skriva att jag har en till salu ;)

köpte en förra säsongen den hade då gått 200 mil och nu har den gått 366 mil.

jag har då inte haft några som helst problem med den, eftersom chassit kommer från ski-doos xp chassi så är ju det beprövat under ett år innan denna modell kom. den enda skillnaden jag kan komma på är ju att lynx kör med pps boggie sen har dom väll gjort en del småförändringar.

när det gäller remslittage så är det säkert olika själv så körde jag 130 mil med min 391 rem innan den började fransa sig och då va det inte lugna mil.

exakt vad tanken rymmer vet jag inte men det är ju som du säger 38-40 liter en liter hit eller dit spelar ingen roll eftersom att man (för att undvika tråkiga soppatorsker) bör tanka efter 10-12 mil, tycker jag. min re drog väll kring 3-4 liter milen (EJ ledkörning utan vi snackar skogskörning med puder och okörda spår)
 

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
Jag har också en till salu endast 220mil, finns bara min under 300mil på försäljning sidan. Det är 38l tank och gällande rem slitage är det ren lottning, om du får en skoter som sliter rem eller inte. Kan bara säga att det är en kanon skoter hur rolig som helst och går riktigt bra. Jag ska endast sälja för att testa längre maskin i år.
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Jag har också en till salu endast 220mil, finns bara min under 300mil på försäljning sidan. Det är 38l tank och gällande rem slitage är det ren lottning, om du får en skoter som sliter rem eller inte. Kan bara säga att det är en kanon skoter hur rolig som helst och går riktigt bra. Jag ska endast sälja för att testa längre maskin i år.
Okej, jo den såg riktigt fräsch ut!
Var och kolla på en i Ragunda/stugun i helgen som skulle vara i "nyskick" som jag tänkte köpa, blev måttligt besviken när jag kom fram så det var bara att vända och åka hem, ratigaste -09 jag sett.



Ca 2l drar min utan att överdriva. Däremot pumpar du puder en hel dag så går det självklartmer .
Okej, det lät ju inte alls farligt! Jo det är klart, när man leker/kör puder kan man ju få en etec/sdi o allt vad det är dra mycket
 

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
haha det var min grannes skoter du kollade på, synd jag inte viste om det så hade du fått kika på min också =)