Lynx re 800 etec 2012 funderingar och tankar

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Ville bara dela med mig av vad nöjd jag är med min maskin. Vid långresa förra helgen på 62mil så hade jag en snitt förbrukning på ca 1.59 l/mil. (trots 44matta och 2kuggar nerdrevat på lilla drevet).känns dock som att motorn får för lite belastning med 23drev så ja funderar på att gå upp till 24 eller orginaldrevet(25). fjädringen/dämpningen är perfekt till mina 88kg om ja håller tempot uppe men slår man av på gasen så är den lite väl stum. känns som ju fortare man kör -ju bättre går den. fyll gärna på den som vill och orkar :)
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Åh, intressant! Jag är nämligen mycket sugen på en sådan! Har du testat att skjussa någon? Funkar det med 1+1 dyna på en sådan eller blir den okörbar? Frugan gillar att åka med på grillrurer när vi är i fjällen så man måste ju anpassa sig lite imellan åt :D
 

Mr_viper-02

Medlem
19 jan 2010
30
1
1
Matfors
Har inte en re 800 men jag kör en x-trim 600 -11 och svärgubben kör en rave sc 600 -11 och kan ju säga att dom går nästan mjukare och så när man skjutsar på dom! Och då är de lite mer snik dämpare i våra masiner jämfört med re. Båda vi är mycket nöjda med maskinerna.
 
Reactions: Mr snow

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Åh, intressant! Jag är nämligen mycket sugen på en sådan! Har du testat att skjussa någon? Funkar det med 1+1 dyna på en sådan eller blir den okörbar? Frugan gillar att åka med på grillrurer när vi är i fjällen så man måste ju anpassa sig lite imellan åt :D
Har en 2011 till salu om du är sugen :) 160mil, nerdrevad, 44mm kammar,bukskydd, fint skick, Har kört med en tjej med orginaldyna och den funkar fint pga ställbara dämpare.

/Johan