Lynx rc 440 -05

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Hallå alla, har tittar runt lite på en rc 440 och jag undrar är detta nåt att ha? Hur mkt drar en sån skoter och hur hållbar är dom om man är noga med servicar och så`? Sen hur är de med bestyckningen, är dom jätte känsliga ?
 

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
en 440 är ju en rolig skoter. Jag tror att på alla 440:is så är chassit förstärkt för att klara sig bra på en crossbana jag tror också att dämpningen ska vara hårdare. den är rapp i starten men har inte direkt en hög toppfart.Men om du ska förflytta dig mellan olika höjder så måste den bestyckas om ganska ofta och den kan ju vara rätt jobbigt ibland.om du har otur så kan du också få räkna men endel skruvning.Den slukar också en hel del bensin. Om jag var du så skulle jag satsa på en 600 istället. Eller ett 440 chassit med en 600 motor 600:an är det oftast lite skruvning i motorn, den går grymt bra. Den har också en försäkring som gör att det inte svider i plånboken.
 

alex.e

Välkänd medlem
25 okt 2008
252
0
16
Västerbotten
Om du skall köpa en 05a så tycker jag att du ska titta efter en med uppgraderad framvagn(06ans framvagn), förstärkningarna i tunneln o boggie skenorna.
Ännu hellre att du köper en 06a direkt som dessutom har pps boggie