Lynx Rave 800/ lynx/ski doo RS 2010?

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
tjenare, Var och kollade på en Rave 800 i helgen på skoterns dag, funderar lite nu, Hörde att dom haft lite problem med Rave 800an att den slukar remmar osv, Ville nu höra lite va ni tycker om jag ska köpa en Rave 800 med 32-38mm kammar för 137,900kr eller om man skulle prata med ÅF ifall man får beställa hem en ski doo eller Lynx RS för 143,900kr som är lite bättre inställd och kommer med 44mm matta original, Nån som har nå fördelar eller nackdelar att dela med sig om, :hmmmm:

kommer köra hårt, lite led, mycket lek och även mycket hoppning kommer det bli..:rock:

Sista frågan, kan ski doo och lynx RS bara köpas om man har tävlings lisence, hörde att flera privata köpte lynx rs hos ÅF förra året, men de kanske är olika hos olika ÅF om dom säljer dom privat eller inte:hmmmm2:, Tacksam för svar och råd, Mvh Robin
 

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
helt klart en rs, helst lynxen, om du ska hoppa osv.. riktigt bra dämpare och stabilt chassi, en racemaskin helt enkelt.

självklart kan du köpa RS som privatperson :)
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
helt klart en rs, helst lynxen, om du ska hoppa osv.. riktigt bra dämpare och stabilt chassi, en racemaskin helt enkelt.

självklart kan du köpa RS som privatperson :)
Ringde till en lynx ÅF idag och han sa att om jag skulle beställa en RS skulle jag inte få nån garanti av BRP, pga tävlings maskin, men han pratade nå om nå kitt man kunde köpa eller nå man skulle ta bort, och då skulle man få 2 års garanti, nån som vet mer? mvh Robin