Lynx rave 800 e-tec 2011 bra eller dålig ? samt problem med den ?

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Går i tankarna på köpa en sådan men vill höra vad dom som äger dessa tycker om maskinen! Remproblem ? Hur långt håller remmarna ? Drar mycket bensin/olja ? Bekymmer som ni märkt av, vad kan förbättras på den ? Rolig skoter ?
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?46423-lynx-re-800-etech-2011
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?46667-Sjukt-h%F6g-oljef%F6rbrukning!!-%28Lynx-RE-X-800-E-tec%29

Lite info i dom trådarna.

Sen kan jag väl säga att den går som f-n med nerdrevning och 44 mm matta,
lite variatorpill ska jag ännu prova med och få den att gå ännu bättre. :D

Grym ledmaskinen och lekmaskin, ångrar verkligen inte mitt köp.

95 mil och remmen ser fin ut.

Angående oljeförbrukningen så verkar ju alla 800 e-tec dricka duktigt med olja.
Men bensinförbrukningen är jag grymt nöjd med ligger på 2,0/milen nu enligt färddatorn efter 95 mil,
då har jag verkligen gasat friskt. :)
 

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Går i tankarna på köpa en sådan men vill höra vad dom som äger dessa tycker om maskinen! Remproblem ? Hur långt håller remmarna ? Drar mycket bensin/olja ? Bekymmer som ni märkt av, vad kan förbättras på den ? Rolig skoter ?
Köp! En kanon maskin. Det finns problem med alla skotrar.
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Va å prova den idag ! Fy fasn va den gick :D Kändes som det aldrig tog slut ! Övervarvade dock några ggr... Annars inget att klaga på :)
 

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
helt sjukt nöjd med min med ! uppe i 55 mil nu och remmen ser bra ut fortfarande . bränsleförbrukningen är inte att klaga på, drar inget ijämnförelse med polarnas . Ju fortare man plåga dom efter guppig led med ju bättre jobba dämparna och det blir mjukare . inget att klaga på för min del iaf .
 

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
den ligger på 2.1 nu under inkörningen , men dom kommer sjunka betydligt när inkörningsperioden är klar . bruka bli strax efter 60 mil