lynx rave 643 91a dör på en cylle

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
nyss fått ihop skotern , körde tio min sen dog den på ena cyllen , stfiften är exakt samma färg. står still pratar med den snällt å den startar igen å går på båda?

kör ngk br9eya stift , just ställt in gasarna , båda går jämt ,

kör uni luftfilter dom röda ,

är det tändingen som spökar? mån tro

nån som har en lösing på mysteriet?

mvh / dieselknugen

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.910
891
113
Kramfors
Stor risk för statorn men ta lös tändhatten på den sida som slocknar och korta kabeln o sätt tillbaka hatten. Mät även upp ohm värdet i hatten och jämför med den cylinder/tändhatt som funkar. Eller skifta plats mellan tändhattarna och se om problemet flyttar till andra sidan.

Och som jag alltid säger så titta på packboxen bakom variatorn (om det nu är den som slocknar? Om du inte ser någ fel och får den gå på bägge på tomg så spruta startgas på den packboxen. Motorn får då inte reagera för då är den väck.

Ett kännetecken om en vevaxelpackbox är ordentligt sönder brukar vara släkt stift på tomg som sedan hoppar igång på högre varv. Det gäller även packboxen bakom statorn.

Om det är" litet" hål kan motorn rusa på tomg.

Skumt va :madgrin:

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
fick tag i en annan tändspole ska pröva byta imorrn, är när man snyter ur den å kör lite hårt den börjar gurgla på en cylle, så står den 2min sen funkar det igen. går hur bra som helst på¨tomgång då den går på båda å rusar ej, ska kolla med lite start gas också =)

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
efter kliat sig i huvet å bråkat med skotern har ja hittat felet är soppa pumpen som inte vill hänga med vid fullgas repor kör man lungt så funkar den , bytte alla slangar i den så det blev bättre iallafall