Lynx Ranger Mountain max 800 -04

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.152
24
38
Har en själv som jag tycker funkar helt ok! Massvis med krut i motorn men är dock lite av en "padda/plogbil" om jag jämför med min rmk assault -12. Det är en crossover så den är inte renodlad för djupsnö men tar sig fram ändå. Finns nog massa trådar ang RM om du söker lite :)

Larrekarre

Välkänd medlem
23 jun 2009
106
0
6
Inte renodlad lösnömaskin, ok men vad är en renodlad lössnömaskin då för 30-35k?

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
En så gammal lössnömaskin är ett mycket osäkert kort, då de sannolikt är helt slutkörda i både motor och chassi. De flesta kör ju "vanlig" åkning, fort på guppiga leder etc och det håller inte en renodlad mountainmaskin för i längden, oavsett om den var värst som ny. Däremot en Lynx, som snarare är en allroundmaskin med värre matta precis som Viper Mountain. Motorn är säkert renoverad en gång redan på Lynxen, annars kalkylera med det på en gång. Resten verkar hålla.

En AC Mountain i den prisklassen är nästan garanterat ett vrak. Det var inte farmor som köpte dessa maskiner och nu är det fjärde ägaren som säljer...

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
En så gammal lössnömaskin är ett mycket osäkert kort, då de sannolikt är helt slutkörda i både motor och chassi.
Håller inte riktigt med här ja, visst att köpa begagnat är alltid ett osäkert kort men varför skulle dom inte ha mer att ge ? Man säljer inte bara för att maskinen är slut, oftast för att byta upp sig gissar jag på. Vem vet kanske är de Kalle på 54år som dragit pulka med den den de senast 5 åren då de sitter dragkrok ;)

Hade du kikat på länken hade du sett att motorn precis blivit genomgången och vart det riktigt gjort skulle jag säga att den kan ha bra många problemfria mil framför sig, visst vad som helst kan hända när som helst men så är det ju med alla motorer.

Åk och kika på skoter istället, kolla igenom allt så ser du rätt snart om den har gjort sitt eller inte. Såg riktigt fin ut på bild iaf :)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
Då du börjar inlägget med "En så gammal lössnömaskin" trodde jag du syftade på Ranger då tråden handlar om att köpa just Ranger ? Aja inte kleta ner massa i tråden, enda jag ville ha sagt var att jag tycker inte man ska döma ut en maskin innan man kolla på den i verkligheten med egna ögon.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Då du börjar inlägget med "En så gammal lössnömaskin" trodde jag du syftade på Ranger då tråden handlar om att köpa just Ranger ? Aja inte kleta ner massa i tråden, enda jag ville ha sagt var att jag tycker inte man ska döma ut en maskin innan man kolla på den i verkligheten med egna ögon.
Visst, jag svarade bara på inlägget ovanför mitt.