Hej,
Den gamle trotjänaren har fått några märkliga fel på den:
1. Elstart.
När man vrider om nyckeln så händer det absolut ingenting.
Igår lyckades jag testa med en annat batteri för att eliminera ett dåligt batteri ur ekvationen. Och det var samma sak helt dött.
Det finns en säkring, men den är hel.
Har försökt kolla i kabelhärvan men ser egentligen ingenting där.
2. Manuell Start - med ryck.
Förra sommaren flyttade vi skotern och kommer ihåg att den startade fint och jag kunde köra av den från släpet. Men denna vintern, ingenting.
Har också försökt att dra igång väldigt länge utan att lyckas.
3. Det ska sägas att kåpan är lös då fästena som håller fast kåpan i chassit gått av. och när man lyfter så stannar den inte alltid i rätt läge utan ramlar ner lite.
Har tagit ut tändstiften och båda ger gnista när de är kopplade mot motorblocket med tändhatten. Så det är inga problem där.
Det finns bensin i tanken.
Så nu börjar alternativen sina.
Fick tips om att det eventuellt kan vara DPM eller MPEM (Styrenheten för tändning) som kärvat ihop.
Eller kan det vara ett bränslefilter som är igensatt och att det inte kommer bränsle till motorn? Hur ser jag det på bästa sätt?
Det ser ut som att det kommer lite bränsle men ev att det är för lite.
Mvh,
Ville
Den gamle trotjänaren har fått några märkliga fel på den:
1. Elstart.
När man vrider om nyckeln så händer det absolut ingenting.
Igår lyckades jag testa med en annat batteri för att eliminera ett dåligt batteri ur ekvationen. Och det var samma sak helt dött.
Det finns en säkring, men den är hel.
Har försökt kolla i kabelhärvan men ser egentligen ingenting där.
2. Manuell Start - med ryck.
Förra sommaren flyttade vi skotern och kommer ihåg att den startade fint och jag kunde köra av den från släpet. Men denna vintern, ingenting.
Har också försökt att dra igång väldigt länge utan att lyckas.
3. Det ska sägas att kåpan är lös då fästena som håller fast kåpan i chassit gått av. och när man lyfter så stannar den inte alltid i rätt läge utan ramlar ner lite.
Har tagit ut tändstiften och båda ger gnista när de är kopplade mot motorblocket med tändhatten. Så det är inga problem där.
Det finns bensin i tanken.
Så nu börjar alternativen sina.
Fick tips om att det eventuellt kan vara DPM eller MPEM (Styrenheten för tändning) som kärvat ihop.
Eller kan det vara ett bränslefilter som är igensatt och att det inte kommer bränsle till motorn? Hur ser jag det på bästa sätt?
Det ser ut som att det kommer lite bränsle men ev att det är för lite.
Mvh,
Ville