Lynx racing

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Alltså jag har funderat en del på skotrar och sånt alltså lynx racing är det mycket skruv jobb med dom eller är dom drivsäker?
För har kollat på lynx racing 440 - 02
och enduro 600 01
Men som första skoter är 440 nog och dom ser bättre ut någon som vet? något om detta :hmmmm2:

N

N_w

första skoter 440? har du rört en skoter motor?, det KAN vara mycke skruvning i en 440, om du vill slippa mycke skruvning köp 600:an den är driftsäker och går bra med fin bestyckning i variatorerna. Jag kör själv en mxz 600 (samma motor) den har gått klockrent i min ägo. + med 440 bättre chassi och fjädring men tycker dom är slö, fullgas är de enda man få ge en 440

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Precis, kan du inte skruva ska du inte ha en 440, om du däremot kan skruva så är 440 lika driftsäker! Men man måste veta vad man håller på med om man ska åka 440!

Swapped

Välkänd medlem
4 nov 2009
180
38
28
En 440 är allt annat än slö.

Här har du ett exempel: http://www.youtube.com/watch?v=vdDjTpWWxT0

Jag har bara erfarenhet av 440'in från 05 och framåt dock. Du blir inte omkörd av en vanlig 600 på en 440.

Så prova båda maskinerna och avgör själv. En 600 har ett bredare register och är på så sätt lite mer lättkörd. Men ska du bara tukta hoppa leka är 440 perfekt.

N

N_w

kört en iq 440 - 06:a, vart förvånad över hur dåligt den gick jämfört mot en 600..
Men är säkert en skit rolig lek/hopp skoter

Swapped

Välkänd medlem
4 nov 2009
180
38
28
Kan man inte skruva och bestycka rätt med både variatorer och förgasare så är dem lika rolig som en et340. Dem är även väldigt känsliga för kolv slitage, märks direkt att effekten sinar av när kolvarna behöver bytas.

Men som sagt, en 440 som är "frisk" är riktigt rapp.

N

N_w

Håller med fullständigt. varför jag är i mot 440 i detta sammanhang är att det är hans första skoter, vad vet jag du kanske tycker det är en lämplig första skoter?:)

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
03:ans enduro 600 som är ute på blocket i lycksele kan nog vara ett bra val.. Den ligger bra i pris i alla fall.

N

N_w

det är inget jag skulle välja.. vet nämligen vem som äg den och hur han ha hand om grejjen... står däremot en fin ski-doo mxz 600 i lycksele;);)

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Kan man inte skruva och bestycka rätt med både variatorer och förgasare så är dem lika rolig som en et340. Dem är även väldigt känsliga för kolv slitage, märks direkt att effekten sinar av när kolvarna behöver bytas.

Men som sagt, en 440 som är "frisk" är riktigt rapp.
Detta var den sämsta förklaringen
Jämför du en modern 440 med et 340?
Du verkar då inte ha koll då.

Till topic
Jag kan lova dig att du kommer att få skruva vilken skoter du än köper.
Idag kan man inte förlita sig på människor, det finns så många som lurar där ute!
Så har du ingen koll alls på skotern du skall titta på så är det som att köpa triss och bara hoppas.

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Du kan självklart köpa en 440 som första skoter, och NEJ du behöver inte kunna meka för att köra den.
Har senast haft en lynx racing 440 -01 som gick hur bra som helst, aldrig krånglat, inga bestyckningsproblem och inte ett kolvbyte.
Kör du däremot inte din 440 som den ska köras kan du måsta skruva.

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Det låter mest som att 600 skulle vara en ide för mig och jag är inte helt borta har en del kommpisar som är ganska galna i skotrar och dom tycker inte jag ska köpa en 440 utan en skidoo mxz eller en enduro har kört en del med min kompis mxz och den går riktigt fint då vet jag iallafall vad jag ska leta efter tack för det!!! :D

Malm88

Välkänd medlem
27 nov 2008
181
0
16
Sundsvall
Min första skoter var en Mxz x 440 årsmodell 2000.

Blev en hel del skruvande, fick byta motor, sekundärvariator, bestycka om osv. Nu har jag inte tummen mitt i handen heller men är man ovan att skruva så är väl inte 440 att rekommendera.

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
vill man bli riktigt duktig på att skruva då köper man en pro men dock helvetes roliga när dom fungerar som dom ska =)