Lynx racing 440 startar ej

polaris650sks

Medlem
23 apr 2013
20
0
1
Norrbo
Idag när jag stara skotern så gick den perfekt och andra gången jag starta den så blev det än jävla backsmäll när jag varva upp den å den dog,
och är nu helt död. nån som vet vad som kan ha hänt?
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Du har släckt ett eller båda stift, leta reda på någon tråd om släcka stift och läs igenom så kommer du bli mycket klokare :)

Många 440 maskiner kräver väldigt försiktig start och varmkörning.

edit
Minns inte hur man länkde trådar men sök "Tändstiften färdiga efter 10min." och kolla den tråden.
 

polaris650sks

Medlem
23 apr 2013
20
0
1
Norrbo
Du har släckt ett eller båda stift, leta reda på någon tråd om släcka stift och läs igenom så kommer du bli mycket klokare :)

Många 440 maskiner kräver väldigt försiktig start och varmkörning.

edit
Minns inte hur man länkde trådar men sök "Tändstiften färdiga efter 10min." och kolla den tråden.
Bytte stift idag men den går som skit......
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
hmm jadu.. den startade iallefall vilket tyder på att du hade släckt stiften.

Inte så att du knäckte ett till stift direkt vid uppstart nu och den bara går på en ? Gjorde min 440 titt som tätt innan jag fick till bestyckning och stiftval, gick på en cylinder men som en påse skit.

Annars äre bara börja felsöka, kolla komp, rengöra förgasare till att börja med.


edit
Släckta stift återupplivar du genom att rengöra med startgas alt blästra, slipper du köpa nya hela tiden :)
 

polaris650sks

Medlem
23 apr 2013
20
0
1
Norrbo
Okej...
får börja felsöka till helgen och testa andra stift och göra rent förgasrna..
Annars äre väl bara till å kolla kompet.
Tack för tipset med att återuppliva stift:)
 

polaris650sks

Medlem
23 apr 2013
20
0
1
Norrbo
hmm jadu.. den startade iallefall vilket tyder på att du hade släckt stiften.

Inte så att du knäckte ett till stift direkt vid uppstart nu och den bara går på en ? Gjorde min 440 titt som tätt innan jag fick till bestyckning och stiftval, gick på en cylinder men som en påse skit.

Annars äre bara börja felsöka, kolla komp, rengöra förgasare till att börja med.


edit
Släckta stift återupplivar du genom att rengöra med startgas alt blästra, slipper du köpa nya hela tiden :)
Farsan kom hem med ett par nya BR9EYA och nu går den kanon igen :)
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
om dom går skit och släcker stiften så kan det vara skit i lågfartsmuntyckena,skruva ur dom och kolla hur dom ser ut,funkar det nu så kanske den slutar å funkar när du har som roligast