Lynx Racing 440..Lägger av efter 10 min åkninig!

Lynx91

Välkänd medlem
12 jan 2011
136
0
6
Fagersta
Tja!

Köpte en skoter för drygt en vecka sedan, en Lynx Racing 440 -04.

När ja startar skoten och åker i väg går den klockrent, efter 10-15 minuters körning så är det som man får soppatorsk, den lägger av, (Fast jag har mer än halva tanken kvar) sen går han inte igång, då måste man vänta i ca 15 minuter och efter det kan man åka 70 meter och den lägger av igen. Om jag väntar ca 1-2 timmar kan jag köra i 10-15 minuter sen lägger den av. det värkar som när skotern blir varm så är det något som händer. Detta är min första skoter så jag har inte mycket kunskap.

Skulle vara bra med lite hjälp!
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Det har jag faktiskt ingen aning om, du får kanske byta soppa osv om det är gammal i den från förra ägaren?
 

Lynx91

Välkänd medlem
12 jan 2011
136
0
6
Fagersta
detta glömde ja skriva, när jag köpte den va de lite soppa, så ja tanka full tank med en gång, sen har ja inte kört så mycket, men jag såg i dag att det var nån milimeter till tom tank, så ja vet inte om den läcker eller så? så jag fyllde på halva tanken ,men den startar inte endå.
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
hm okej, det måste ju vara ett läckage och flera liter bensin försvinner nog inte in i motorn. Du får kolla så inte nån soppa slang är av eller så.
 

Lynx91

Välkänd medlem
12 jan 2011
136
0
6
Fagersta
om det är så att någon slang är sprucken eller liknande, hör de ihop då med att skoten lägger av?
 

Traktorn

Välkänd medlem
3 mar 2007
258
0
16
Alfta
statorn gissar jag också på, kan bli dåliga värden när den blir varm. mät när den går dåligt / har lagt av