Lynx PPS-boggie på Rev?

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Någon som har provat på att motera en Lynx PPS-boggie på en Rev? Sitter och lurar på om man skulle försöka sig på det om jag hittar en boggie till rätt pris. Men tänkte kolla här innan om någon har provat eller vet av eventuella hinder för en sådan manöver? Projektskotern är en Rev Renegade 600 -04a.
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Inte ska det vara några problem, har sett en IQR 600 som det var monterat pps boggie på, och eftersom skidoo och lynx nästan är samma maskiner så kan jag tänka mig att det är en ganska lätt åtgärd. Han som körde polarisen sa att det blev en helt ny maskin med pps :)
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Tack! Jo de är ju en trevlig boggie det där... spec om man jämför med SC-III som sitter där nu, kan ju inte vara mycket tråkigare med sin kopplade funktion. Problemet är bara att hitta en PPS till rätt pris, de kostar en slant ännu.
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Nä det sket sig, den jag hade på G han någon annan före på. Så jag åker samma skit som innan :)
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Ja det verkar ju faktiskt vara så, min bror har nyss satt en PPS Bondocker boggie på sin Yamaha Viper, skall bli provkörning i helgen, blir spännande att se! ::eyebrows:
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Ja det var så jag tänkte göra, men nu ligger det på is, håller på med uppdatering av matta och drivaxel för stunden, det tar all tid och tyvärr även alla pengar...