Lynx light

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hejsan, har problem med att min rotax 377 gillar att käka stift. Speciellt om man står på tomgång 1-2 minuter när den är kallstartad eller kör i pudersnö. Antar att utblåset sätter igen när man kör i snö så detta löser sig när jag drar ut utblåset vid sidan av baljan istället för under som det är nu.

Men den har även ett annat trevligt fenomen. Om den står på tomgång när den är varmkörd (Räcker med att du släpper gasen 2 sekunder) Då surar den till när man börjar trycka in gasen och skall åka iväg. Hur fasiken kan den sura när man rör gasen 3 millimeter ?? Antar att förgasaren har originalmunstycken hur skall luftskruven stå ? Den går klockrent när man kör över 40km/h
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hade upp förgasaren i samband med att jag monterade i motorn, men jag testade ju aldrig nålventilens funktion. Så det blir en genomgång av föggen igen.
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Liten update här då, borrade 3 st 25mm hål till i luftburken på baksidan å drog bort orginaltrattarna och lag ett meshtyg över. Så nu skall den få luft och så snö skär den ju inte iallafall,fixade även till en aluminumplåt framför utblåset som styr undan snö (Modell stabil)

Innan jag gjorde modsen så testade jag pilla på gasarn lite, tog jag ut luftskruven 1,5varv så slutade blöddrandet vid nuddande av gas ! Sedan skruvade jag in den 1,5 varv igen (Som den var) och så flyttade jag ner nålen ett steg (Nålclipset i mittersta läget) Även då gick den lika bra vid nuddande av gasen, så imorgon blir det en testrepa tror jag. Hoppas inte min nyrenoverade motor smälter kolvarna nudå :S