lynx enduro sport 600 2005

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Framvagnen ska tydligen vara dålig har jag hört!
Reser mycket då det är rcg boggien på den som är mer anpassad för det gamla chassiet.

Mvh!
 
Last edited:

Burré

Välkänd medlem
7 dec 2006
300
0
16
Östersund
Jag kan hålla med om att skidorna reser lite väl mycket när man drar på för fullt, men efter ett tag så lär man sig hur skotern beter sig och man kan utnyttja potentialen bättre, fast i vissa situationer så kan högt matt-tryck vara ganska roligt :)

Att framvagnen skulle vara dålig förstår jag inte riktigt, vad jag har läst så ska framvagnen vara uppdaterad på nyare årsmodeller till det bättre, men det är inte så att man måste underhålla den konstant eller att den fungerar dåligt, det är väll ändå skillnad på dålig och sämre ?

Jag själv tycker att min 600 fungerar bra på leden och helt ok utanför, det är mycket bra körställning, bra drag i motorn.
Det finns dock några saker som är mindre bra enligt mig,

Fotstegen/halkskydden: När snön hamnar på fotstegen så värms den upp av luften ifrån motorutrymmet och smälter, när man väl tar sig upp på leden så fryser det till is som man måste knacka bort.

Luftintaget på variatorsidan: När man väl surfar i pudret och burkar till vänster så finns det en tendens att skotern tar in snö som täpper igen luftfiltret och i vissa fall fyller sidokåpan med snö.
Jag tror dock att det är lätt åtgärdat med huvgaller, återstå att se till nästa vinter om det fungerar bra då snön i dags läget töar sakta men säkert bort :(

Jag äger en 600 Sdi, men det är ju i princip samma skoter
Mvh.
 

Burré

Välkänd medlem
7 dec 2006
300
0
16
Östersund
Det är ett vettigt köp och en rolig skoter, och ifall du inte är den mest kräsna racing eller hopp fanatikern så tror jag inte du kommer bli missnöjd iallafall.
Mvh.
 

Edblad

Välkänd medlem
2 nov 2008
188
0
6
Östjämtland
Skulle det gå att montera dit en dyna från T.ex rave 600 -06 eller RE? då dem är lite mindre jämfört med original dynan som är något större..
 

Burré

Välkänd medlem
7 dec 2006
300
0
16
Östersund
Skulle det gå att montera dit en dyna från T.ex rave 600 -06 eller RE? då dem är lite mindre jämfört med original dynan som är något större..
På ett eller annat vis går det nog att få dit en dyna från en senare årsmodell, men byter du dyna måste du samtidigt fixa ett nytt ställe att placera reserv-remmen och verktygen då dom sitter i original dynans förvaringsutrymme.

Annars ser original dynan hyfsad ut ifall man plockar bort plastskyddet för kylarn, kan vid intresse lägga upp bilder ifall du vill kolla hur det ser ut.

Mvh.
 

Edblad

Välkänd medlem
2 nov 2008
188
0
6
Östjämtland
På ett eller annat vis går det nog att få dit en dyna från en senare årsmodell, men byter du dyna måste du samtidigt fixa ett nytt ställe att placera reserv-remmen och verktygen då dom sitter i original dynans förvaringsutrymme.

Annars ser original dynan hyfsad ut ifall man plockar bort plastskyddet för kylarn, kan vid intresse lägga upp bilder ifall du vill kolla hur det ser ut.

Mvh.


ja, vill du det så vore inte det helt fel