Är inte så hemma på skotrar..vad menar du med pto sidan?
Och hur kollar jag om det är bra komp?
/Nissepisse
PTO står för Power Take Out, dvs variator sidan, MAG står för magnet (tror jag) dvs kedjehussidan
Du kollar om det läkt fett på PTO-sidan genom att kolla längst in mot packboxen på Primärvariatorns axel

är det mkt fett där så är packboxen dålig/ åkt ut
Du kollar kompen genom att fixa en kompressionsmätare som du senare skruvar in i ena tändstiftshålet o drar till mätarn står still (du drar i startsnöret ett par gånger dvs), då läser du av värdet o gör lika dant på andra cylindern
du bör även kolla insugsgummina efter torrsprickor är ett tips
Sen om man vill så finns det ju en massa olika grejjer man kan göra/gå igenom på en skoter under sommarn
T.ex: Byta kedjehusolja, fetta upp boggien, byta stift, rengöra förgasare o byrta dåliga slangar, kolla över framvagnsinställningar dvs Toe-out är rätt och en jäkla massa annat om man vill det :bigsmile: