Lynx enduro 700 01 eller?...

tenz

Välkänd medlem
26 apr 2009
170
0
6
Piteå
Tjenare!

Funderar på en sak på vad jag ska köpa för nå. För att ha ganska bra rulle maskin och inte skruva så super mkt.

Lynx Enduro 700 -01, Kan väll vara ganska tunga att få upp på rullen?
Ski doo rev 440 -04, Dom reser väll bra men mycket att skruva i?

Eventuellt någon annan skoter som ligger kring 35k~

Mvh Tenz
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Tror Lynxen går bättre på rullen än 440'in, mer motor och en bra matta på den så reser dom fint. Min bror har haft en och det var inga problem att köra på rullen med den.
 

tenz

Välkänd medlem
26 apr 2009
170
0
6
Piteå
Eller en enduro 600 sdi -05 är dom också hyfsat lätt att få på rullen eller är en 700 enduro bätte då? ;p
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag gillar inte revo chassiet alls samt att boggien funkar inte riktigt som den ska på chassiet där, skulle mkt hellre köpa en med äldre chassiet, evo 3.
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Jag gillar inte revo chassiet alls samt att boggien funkar inte riktigt som den ska på chassiet där, skulle mkt hellre köpa en med äldre chassiet, evo 3.
Håller absolut inte med!
Har du pengar tycker jag att du ska köpa -05an, det är en väldigt fin och grymt underskattad maskin:) Jag har själv haft Lynx med gamla evo-chassiet och det nyare r-evo och kan bara säga att jag är mer nöjd med det nyare:rock: dom spelar inte ens i samma division;)

Dämparna funkar riktigt bra och chassiet verkar riktigt stabilt, precis som Lynx är känt för. Provkör själv R-evo så får du se:) Missnöjd blir du inte och körställningen är ju helt underbar jämfört med gamla evo:n.

Rullekörning gör du både lättare och längre med -05an, utan att den blir jobbig då du vill köra snabbt efter led.

Dessutom är det ju sdi vi pratar om, då får du ju en väldigt snäll förbrukning.
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
kan inte annat än att hålla med! Grymmt nöjd med min -05a . Om du dessutom ska upp på rullen så är ju rcg2-boggin helt exemplarisk! :D
 
D

Draken

Nej det har jag inte gjort.

Eller jo det har jag gjort många gånger,men inte när bilden togs.
 
D

Draken

Eh NÄ!!
Jag höll på att slå över,så det är nog inte så mycket mer än stänklappen och bågen som varit i backen just bakom.
Jag är ju för fan mitt på en myr,vad ska jag hoppa över?! Ett lufthopp?
Här är ett lyft på en annan myr,samma dag.

 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
31
Arjeplog
Eh NÄ!!
Jag höll på att slå över,så det är nog inte så mycket mer än stänklappen och bågen som varit i backen just bakom.
Jag är ju för fan mitt på en myr,vad ska jag hoppa över?! Ett lufthopp?
Här är ett lyft på en annan myr,samma dag.

[bild]
Gillar inte rutan så mkt, men jäklar vad de reser bra :) Har du moddat något på den eller är den nästintill stock?
 
D

Draken

Allt var original på den förutom rutan och lyktdelare.

Rutan var väl ingen höjdare kanske men jag hade flera att välja på när jag ägde skotern så jag bytte lite då och då..
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
31
Arjeplog
Allt var original på den förutom rutan och lyktdelare.

Rutan var väl ingen höjdare kanske men jag hade flera att välja på när jag ägde skotern så jag bytte lite då och då..
Det låter lovande, då det förmodligen kommer bli en sådan skoter för mig till hösten :beer: Har ju nästan bara hört fina saker om dem :)
 
D

Draken

Riktigt mycket skoter för pengarna,jag var förjäkla nöjd med min under dom åren jag hade den.