Lynx enduro 600 H.O -04

jocke19

Välkänd medlem
3 mar 2007
130
0
6
skellefteå
Letar för fullt efter en ny skoter.
Har kikat lite på f6, f7, rev i 40 000klassen.
Har nu börjat kika på enduro 600Ho -04 och har hört/läst att det ska vara väldigt bra skotrar. Men hur är dom att hoppa/leka/köra om man jämnför med en tex f6?
Dom är ju rätt billiga om man jämnför årsmodeller mellan olika märken men käns som dom var lite efter -04 då dom andra märkerna hade fått nyare chassien.

Är det ett bra köp om man lyckas hitta en i fint skick till rimligt pris?
 

Reckless

Aktiv medlem
30 apr 2008
82
0
6
Jag tror det är ett riktigt bra köp!
Vad gäller lek och hopp så tror jag att de är riktigt stryktåliga och stabila, förutsatt att du monterar diverse förstärkningar. (t.ex. fotstegsförstärkningar)
Och om du dessutom monterar en styrhöjare och 38as matta så blir det nog kalas!
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
-04an är en riktigt fin skoter, men den känns väldigt gammalmodig jämfört med -05an.
Ibland dyker det upp billiga -05or, så vore jag dig skulle jag försöka vänta in en en sådan istället eftersom att den enligt mig är grymt mycket skönare att köra. Tror att du skulle bli mer nöjd över -05an jämfört med det äldre chassiet, det är iaf jag :)
 

jocke19

Välkänd medlem
3 mar 2007
130
0
6
skellefteå
Är det 32as matta org? Sitter det inte fotstegsförstärkningar orginal på dom?

Jo, men då är -05orna dyrare + att jag hört från olika håll att -04 ska vara skönare/bättre än -05 också. Vet ej om det stämmer men det är vad jag hört iaf.
 

Reckless

Aktiv medlem
30 apr 2008
82
0
6
Är det 32as matta org? Sitter det inte fotstegsförstärkningar orginal på dom?

Jo, men då är -05orna dyrare + att jag hört från olika håll att -04 ska vara skönare/bättre än -05 också. Vet ej om det stämmer men det är vad jag hört iaf.
Ja det sitter 32as matta org. Fotstegsförstärkning tror jag inte är orginal, är dock inte helt säker...
Enligt mig så är en -04 bättre än -05.
-05orna tycker jag är fula och dessutom är det som sagt första modellen av REVO-chassiet och därför fanns det säkert en del saker som behövde åtgärdas. Varför kom Lynx annars med re/rc efter R-EVO?
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Ligger ju ute en -05a på blocket för 41 nu...

Fotstegsförstärkare sitter orginal på både -04 och -05. Men jag upplever att -05ans fotsteg är styvare.

R-evo chassiet hängde ju med till -08, dom ändrade ju bara namn från Rave/Enduro till RC/RE

Men som sagt så är -05an grymt mycket finare än evo chassiet. Sen att den är ful går det ju att göra något åt, krävs inte mycket.
Dom ser ju väldigt "touring" ut, orginal -05 alltså.
 

jocke19

Välkänd medlem
3 mar 2007
130
0
6
skellefteå
Jo i Kiruna ja, som detsutom verkar vara lite halvrisig. Var och kikade på en -04 idag som dock inte levde upp till mina förväntningar skickmässigt. Dock så käns det som en helt rätt skoter för mig, gäller bara hitta en fin till rätt kurs.
 

jocke19

Välkänd medlem
3 mar 2007
130
0
6
skellefteå
Har inte lyckats hitta någon fin än tyvärr. Men vet någon vad det är för skillnad mellan enduro 600 -03 och -04?