Lynx Enduro 6-700 -01

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Är det ingen som kör enduro -01?
måste finnas ngn på detta forum som kör/har kört en sådan?
 
D

Dave*

Jag har kört en -01:a fast 500 och det är inte mycket att klaga på där inte.! Kanon dämpare och starkt chassie och dom går riktigt bra i snön med.. Det jag gillar mest är förarmilön som är underbra..Om du vill se den i "action"i snön och luften så har Tomas i gänget "ToBe"(www.tobe.nu)en -01:a 700 som har kör i både luften och snön..Där kan du få en liten bild av hur den går..Kolla in fimerna bara.!Lycka till..//Dave**
 

Johannor

Välkänd medlem
1 jan 2000
230
0
16
Håller med, det är kanonroliga skotrar att köra. Lätthanterliga och går precis dit man vill. Synd bara att de inte hade el-back -01, annars är det inte just nån skillnad mot -02.
Sen Enduro 600 HO -03, den går nåt GRYMT härligt. Den drar på lågvarv så man får nästan känslan att man sitter på en Rave 800.
 
W

woody

det får man med v-force med sörru,ha en bra sommar 01 enduro 700 wrom wrom bye bye to you :)
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Jo, har sett den där tobe, men det hjälper inte så mkt att kolla på film.
Köra i löst och hoppa sådär gör jag med min zrt, men jag vill lite lättare saker att köra med.
Hört att fjädringen skall hålla hög kvalité.
 

anders3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
Själv har jag en 600 -01, går kanon i lös snö. kanon boggie och fram vagn. Personligen gillar jag boggien kanon bra etersom den lyfter skidorna en 3 dm sen matar den på, perfekt i lös snö. Alla säger att de e veka chssin men har inte märkt nå av det efter hård led åkning och hoppning
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Ja, det lät ju inte dumt, dock kör jag mer på cross-nivå, än hård led-åkning...
Men det går att bocka till några förstärkningar.
 
D

DVD

Kör du cross, med en ZRT 800 ?
hehe, måste fan fråga hur det går?
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Beror lite på vad jag är på för humör, men det händer att jag hoppar en 10-15m lite då och då.
Men jag tänkte mest på all ditchbanging som förekommer, det sliter väldigt hårt har jag märkt genom alla åren.

Någon som förmedla någon information om bränsleförbrukning?
 
K

kelool

med en zrt800 :>

men det är ju bara att du kollar skoterbanken

 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 06-Jun-03 kl 10:08 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 06-Jun-03 kl 10:06 AM (CET)]Fungerar alldeles utmärkt, dock inte lika smidigt som med en skoter med lägre vikt.
Har blivit några rejäla smällar i vissa landingar, men det fungerar!

Råstyrkan slår ut känslan av tyngd i vissa fall, och lär man sig hur man hanterar styrkan så fungerar det hur bra som helst.

Måste tillägga att mina dämpare är väldigt "hårt" shimsade i jämförelse med tex en cross-maskin eller dyligt.
 
D

DVD

Hehe, men då är det ju bra att du byter skoter, för om du tycker det går bra att hoppa med zrt:en så måste du ju bli som frälst när du får testa en annan skoter, som är gjord för den körningen
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Jo, jag har spekulerat mycket i det jag med, hade ju en zr600 -98:a innan, men den var lite klen.
Fast den var ju mycket smidigare, gick lite bättre med dom 4-5m höga hoppen som oftast resulterade i en hård landning.

Eftersom man ändå aldrig kan hitta denna råkraft så vidare bra i en smidig skoter, så är jag inne på en enduro 6-700 -01 eller en prox 440 -01.

Eller någon som har ett bättre föslag på skoter?
 
D

DVD

Jadu, MXZ800x dom är det ju drag i, sen är dom ju lätta. annars en rave 800sp
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Jaa, om ekonomin och frugan tillåter så blir det en Pro XR, men som det ser ut nu så blir det nog en enduro.

Raven är en jävulskt skön maskin med mycket kraft, men det där lilla extra finns inte...
Det är något speciellt när man kör 100km/h och trycker på, skidorna lättar och mätarn rasar ner till c på arctic... det finns inget som slår det...
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Har även provat rev800:an på bana och jag blev imponerad av fjädringen, men motormässigt var det ingen större skillad jämfört med tex Raven...
 
T

Tysk Turi

Inte förvånansvärd alls :)
Rev 800 och Rave 800 har likadana motorer och variatorer. Eftersom Bombardier äger båda Lynx och Skidoo.....