lynx enduro 500 sp -01

big al

Medlem
9 jul 2008
38
0
1
skellefteå
hej jag har nyligen köpt en enduro 500 sp -01 och jag undrar om det var ett bra köp. den har 32 as matta fräsch! gått 183 tjejkörda mil och den enda skadan var en spricka på insidan av huven, jag gav 29tusen för den, och jag undrar om det var en bra affär? är det en rolig skoter att köra? bra effekt i motorn? bra dämpare mm, jag hade tänkt köra hårt efter led och kanske hoppa några meter, går bra eller? ge gärna tips!:hello:
 

knatt3

Välkänd medlem
12 aug 2007
173
0
16
skellefte
var nog et bra köp, men så stor effekt har dom ju inte, men en rolig skoter å leka lite med...
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Jag har -03ans modell och jag är mycket nöjd, klart man vill ha lite mer effekt ibland men de duger i krig. Man blir klart överraskad att den går så bra ändå. Hakar lätt på andra efter led, en riktig leddräpare äre iaf. Den har mycke fina dämpare också, enligt mig har de där chassiet bästa dämperiet i dom där årsmodellerna.
Kommer på en nackdel, svaga fotsteg. Du bör få dit ett par förstärkare.

Tror du gjort ett bra köp, verkar vara perfa för dina behov. Bara du själv blir nöjd.
 

big al

Medlem
9 jul 2008
38
0
1
skellefteå
jo de kändes kanske lite veka längst bak, men duger gott ändå, man står ju int därbak o hoppar på dom precis! var ute o körde lite på gården med den idag och jag tyckte den kändes ganska rapp trots 500 cc. blir nog att sätta höjare på den för att förbättra körställningen lite.
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Den är väldigt rapp upp till 120. Jag höll en Edge 700 till 120 på sjö. De är inget speedmonster men då har man ju köpt fel maskin. Den går dock ca 140-150.

Styrhöjjare är ett måste, jag satte dit en 2" gjorde en enorm skillnad.