Lynx Enduro 500 eller ??

Rallysallad

Aktiv medlem
24 okt 2005
68
0
6
Lycksele
www.rallysallad.tk
Vilken skoter är bäst om man kör mest brevid leden men även piskar efter leden ibland??
Får kosta max 30tusen och vara en 500 (så att försäkringen inte blir så dyr :eek: ).
Är ganska stor och tung själv så att den har bra fjädring är ganska viktigt..

Funderar på en Lynx Enduro 500(494) -98 och sätta dit en 30mm matta..
Måste man dreva ner den nåt om man sätter dit en 30mm matta (om en 30mm matta passar), vad sitter det för matta orginal ??
 

kmu

Medlem
11 jan 2005
44
0
6
35
Övertorneå
jag rekomenderar lätt en lynx enduro, du ska nog nästan till och med få ut en 99 för 30 000..
en 30 mm matta går dit utan större problem, ingen omdrevning behövs..
mattan orginal är 25 mm. fin skoter med skön fjädring(om dämparna är i bra skick), tål hopp osv :)

lycka till!
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Håller med !
Hade en -98:a Enduro 500:a förr & var RIKTIGT nöjd med den.
Bra fjädring,bra klipp i motorn,snygg,drar lite sås,mm.
Hade jag provkört SXR 500 -01:an innan jag köpte den så hade jag inte bytt bort Lynxen.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Rallysallad skrev:
Vilken skoter är bäst om man kör mest brevid leden men även piskar efter leden ibland??
Får kosta max 30tusen och vara en 500 (så att försäkringen inte blir så dyr :eek: ).
Är ganska stor och tung själv så att den har bra fjädring är ganska viktigt..

Funderar på en Lynx Enduro 500(494) -98 och sätta dit en 30mm matta..
Måste man dreva ner den nåt om man sätter dit en 30mm matta (om en 30mm matta passar), vad sitter det för matta orginal ??
perfekt skoter håller den för tavlings körning vilket den gör så nog håller den för dig alltid he på en 32 mm matta tips köp en fräch 98 istället för en mindre fräch 99
 
E

Ej medlem/Inloggad

Rallysallad skrev:
Vad är det för skillnad på en -98 och -99 ??
pris och utseende och att det är högre dyna på 99 an också drar den lite lite mindre sås=bensin
 

Rallysallad

Aktiv medlem
24 okt 2005
68
0
6
Lycksele
www.rallysallad.tk
Ej medlem/Inloggad skrev:
perfekt skoter håller den för tavlings körning vilket den gör så nog håller den för dig alltid he på en 32 mm matta tips köp en fräch 98 istället för en mindre fräch 99
Jo jag tänkte att det är bättre att köpa en riktigt fin -98 än en halv "risig" -99
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Jo,det är STOR skillnad,-97 kom den sk. G-typen.
Det var tyvärr en hel del krångel på -97orna som fixades till -98.
Du ska nog leta en -98 eller -99: tycker jag. ;)
 

Rallysallad

Aktiv medlem
24 okt 2005
68
0
6
Lycksele
www.rallysallad.tk
Jo, det blir nog en -98 men jag tänkte om tex tunneln är lika på dom två modellerna så att man kan dra några slutsater om vilken matta som rymms i -98:an.. Har sett dom som har 32mm matta i en cobra så om tunneln är lika kanske det även rymms på en -98.