Lynx enduro 494, Yamaha XTC 600 båda -97

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Lynx enduro 494 -97



Rapp och bensinsnål (1.5l milen).

Elstart, styrhöjare, fotstegsförstärkning, backväxel och drag. Nytt batteri och extra stift samt ihopfällbar spade medföljer. Bra matta, bytte slides och styrstål i fjol så det är mycket coromant kvar på styrstålen.

Kända fel: Boggiedämparna behöver översyn, backväxln kärvar lite ibland när man lägger i den, spricka i rutan som är svartlackad, en liten byngel på en trailingarm, chokespaken av (men det finns primer), tumvärmare ur funktion och trasig hastighetsmätarwire.

15500:-

Yamaha XTC 600 -97



Drag, backväxel, Xenon, elstart (nytt batteri), 32mm matta, smala + breda plastbelägg, kapell (jula), extra rem och stift samt ihopfällbar spade.
Även instruktionsbok medföljer.

Kolvar bytta av tidigare ägare och boggien renoverad för två år sedan med nya lager, slides och renoverade dämpare. Styrstålen är fina och har mycket coromant kvar.

Kända fel: glapp i xenonsatsen, misstänker ballasten så jag har köpt en ny men inte provmonterat än. Lite svårstartad vid kallare än -10 sedan jag bytte stift.

18500:-

Kan kolla kompression om uppgift önskas.
Skotrarna står mellan Vindeln och Umeå.
 
Last edited:

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Balasten bytt så nu verkar glappet försvunnit i xenonsatsen. Bra kompression på båda skotrarna, 8.5 bar & 8.9 bar för Yamahan och 10 bar på båda för Lynxen. Men slidsen behöver nog snart bytas på dom båda. Lynxen har även uttag för elvisir och skidorna är utbytta not en lättare modell men originalskidorna får du med.

Yamahan har gått 888 mil i skrivande sund och lynxen sår på 679 mil men eftersom hastighetsmätarwiren gick av i fjol så skulle jag uppskatta ca 750 mil.