Hej, köpte en lynx 600 ho - 07 för två år sen, första skotern, den har gått helt nra mina 100mil, men ofta gått varm och då har jag kört lugnare en stubd tills lampan släckts och kört vidare, detta händer oftast på lång väg i hög fart.. Fast snö finns till kylning.
Idag körde jag första rundan för årer, 20cm pudersnö, körde på skogsvägar i ca 80km/h, när lampan tändes, saktade då ner, körde runt 20km/h en stund sen orkade skotern inte mer, precis som när man fått soppatorsk. Gick inte att starta, med full choke gick den 1 sek en oar ggr. Kompressionen är bra, stiften torra och vita. Tog loss tanken som var full, tog loss förgasarna, flottörkoppen var helt torr på båda. Förstod då att det måste vara pumpen. Tog upp den utan att förstå mig på den. Skall jag felsöka mera eller är det bara att beställa ny? Kan den isåfall vara den som fått skotern att gå varm andra gånger också?
Idag körde jag första rundan för årer, 20cm pudersnö, körde på skogsvägar i ca 80km/h, när lampan tändes, saktade då ner, körde runt 20km/h en stund sen orkade skotern inte mer, precis som när man fått soppatorsk. Gick inte att starta, med full choke gick den 1 sek en oar ggr. Kompressionen är bra, stiften torra och vita. Tog loss tanken som var full, tog loss förgasarna, flottörkoppen var helt torr på båda. Förstod då att det måste vara pumpen. Tog upp den utan att förstå mig på den. Skall jag felsöka mera eller är det bara att beställa ny? Kan den isåfall vara den som fått skotern att gå varm andra gånger också?