Lynx 2024

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Ja se på f_n, Pro verkar ha pps ds. Trodde alla hade easyride. Är dom lika tippiga med den som dom var med pps 2019 eller har dom lyckats fixa till det? (det var inte bara boggin som var fel på 2019).
 

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
416
77
28
norrland
Har inte kört nån 2019 49a men jämför jag med Boondockern ds -19 så är 49an stadigare men det beror nog på hårdare dämpare är ju 36 tums framvagn på båda men Boondockern kändes lite lättare ute i snön och är ju också lättare. 49an pro har ju radien2 chassi så den har även 38 cm matta med 64 mm kammar vilket säkert också bidrar lite till att greppet i lössnö var bättre på Boondockern som hade 40,8 cm bredd med 75 mm kammar. 64 mm kammarna är mycket hårdare vilket jag tror gör att skotern inte kliver upp ur snön lika enkelt utan gräver lite mera men tror dock det är en utmärkt kompromiss för mig som dels åker en del led och sen är det ju inte alla dagar det är löst fast man åker bredvid led och då tror jag 64 mm med hårdare kammar är bättre. I övrigt går den grymt mjukt och fint i variatorerna inga problem att smyga och funkar utmärkt att dra en liten galler sladd med och kylningen bra trots att jag tagit bort stänklappen och monterat en löstagbar linq som normalt inte sitter där så startar fläkten knappt trots körning i låg fart med galler sladd efter men blir det riktigt hårt åker stänklappen dit.
 
Reactions: JAAG

Lindgren - BD

Aktiv medlem
12 mar 2019
73
8
8
56
Norrbotten
Har någon provat det hära höj och sänkbara vindrutorna ? Eller är det bara smäck som krånglar?
Xterrain har ju inte en vindruta värd namnet så fundear på en medium-hög, men billiga är dom inte.