Då har Lynx släppt sina modeller för 2021. Lynx 2021
Den största nyheten är väl att Lynx 59 gör en återkomst, med bland annat den nya 600 EFI-motorn som Ski-doo presenterade tidigare. 50 cm bred matta, verkar vara ett billigare och enklare alternativ till Commander för de som mest är ute efter en ren arbetsmaskin.
I övrigt inga större nyheter vad jag kan se. Små ändringar här och där.
Om det hade kommit en Lynx Commander med 850-motorn och lite värre dämpare och tuffare styling så hade jag varit lite intresserad av den faktiskt, men någon sådan verkar inte ha dykt upp i år heller tyvärr.
Den största nyheten är väl att Lynx 59 gör en återkomst, med bland annat den nya 600 EFI-motorn som Ski-doo presenterade tidigare. 50 cm bred matta, verkar vara ett billigare och enklare alternativ till Commander för de som mest är ute efter en ren arbetsmaskin.
I övrigt inga större nyheter vad jag kan se. Små ändringar här och där.
Om det hade kommit en Lynx Commander med 850-motorn och lite värre dämpare och tuffare styling så hade jag varit lite intresserad av den faktiskt, men någon sådan verkar inte ha dykt upp i år heller tyvärr.
Jag är ju faktiskt ute efter en skoter till sambon och då hade det ju gått att köpa en maskin som har lågväxel åt henne... Hon har inte så stora krav förutom att det ska vara något som går att puttra fram med i långsam fart utan att den går varm och arbetsmaskinerna med 600 ACE t.ex. har ju i regel extra kylfläkt också så de klarar ju sig bra i det avseendet. Kan helt klart vara ett alternativ!