Lynx 2020

Tänker Du uppdatera till -2020?


  • Totalt antal som röstat
    55

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Nu verkar de nya modellerna ligga uppe på Lynx hemsida. G4-chassiet på Commandern, men inte med 850-motorn nu i år i varje fall (dock med 900 ace turbo). BRP kanske inte ville att den skulle komma samma år som nya Ski-doo Expedition Xtreme och konkurrera med den. Då blir det att behålla Freeriden ett år till och se om det kommer en sådan Commander nästa år istället.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
167 för en boondocker ds var i saftigaste laget.

Ni som plockat ut nya Lynx förut, vad kan man tänkas få för rabatt utan att behöva förhandla ihjäl sig
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Xterrain RE med 4t turbo... Hade en känsla att Lynx skulle släppa Ace motorn i även detta segmentet. Äntligen, toppen!
Men inte längre än 3700 vad jag kan se.

Man säger det varje år men visst fan har priserna gjort klivet över löjlighetsgränsen? Skulle jag speca upp en likadan 3900 RE för 2020 som den jag köpte i höstas så skulle den bli nästan 20 papp dyrare. Det är en prisökning på i trakterna av 15% på ett år....

Vi får helt enkelt tacka Löven och grabbarna/damerna/henarna för att dom sett till att Sveriges ekonomi går som tåget....ett av SJs tåg då det snöar och är strömavbrott visserligen men ett tåg hursomhelst. "Sweet nectar of låg kronkurs"....

BRP får tacka herren för att Polaris haft lite motorbekymmer i år som kanske avskräcker några spekulanter.
En Khaos är väl nästan 20 papp billigare än en DS, (Specade upp en 3" Khaos utan krimskrams för 145k ), jag vet jag faktiskt inte om jag tycker de två extra årens garanti BRP har räcker för att motivera den skillnaden..... (och varför har inte Pollarna reagerat lika hårt på växlingskursen?)

Jajja, jag ska ha kvar min RE i minst två år till så för min del är frågan akademisk.
 
Last edited:

Widman

Medlem
9 jan 2019
47
23
8
39
Arjeplog
Ja jo de känns som att vissa modeller fått en omotiverat hög prishöjning.. en 49:a pro är väl 8000:- dyrare om jag inte minns fel
 

neden

Välkänd medlem
1 sept 2015
153
32
28
Timrå
Skiljer ca 2k med samma specc på en PRO RMK mot för vad dom kostade ifjol.

Allt går inte att skylla på Svea rikes ekonomi.. 😘
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Jag var helt säker på att det skulle bli en boondocker ds tills jag såg priset .

När man får en poo betydligt mycket billigare så kanske man får fundera på att vara märkestrogen 2 år till


Vad är skillnaderna mellan 2019/2020 boondocker ds för någon som inte är så insatt i Lynx
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Jag var helt säker på att det skulle bli en boondocker ds tills jag såg priset .

När man får en poo betydligt mycket billigare så kanske man får fundera på att vara märkestrogen 2 år till


Vad är skillnaderna mellan 2019/2020 boondocker ds för någon som inte är så insatt i Lynx
Inte så stor alls vad jag kan se, boggin verkar vara omgjord så bakre boggidämparen sitter i framsvingen istället för att fästa i tvärbalken, (som då tagits bort).
 

Snögubben123

Medlem
20 nov 2018
9
2
3
44
Stockholm
Hej, jag priserna på 2020 modellerna har verkligen gått upp. Skoter är underbart men tyvärr är inte budgeten obegränsad.
Med detta att 2020 modellerna gått upp och det inte är så stor skillnad mot 2019 borde detta innebära att 2019 modeller på andrahandsmarknaden håller sitt värde bättre än tidigare.

Kring 150 000 tycker jag kan vara OK för en skoter men när vi pratar närmare 200 000 så blir det lite svettigt...

Skall bli spännande att höra med handlare vad vi pratar om för priser/ rabatter om jag bokar en 2020 tidigt.

// Tobias
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Håller med mer än 150 vill man helst inte betala.

Har ni någon handlare att rekommendera i norr/västerbotten som är lite bättre än andra att deala med.?

Eller någon som rent av vill gå ihop och boka samtidigt så kanske handlaren kan göra lite mer på priset
 

A.Holm

Välkänd medlem
8 feb 2007
2.783
55
48
Grängesberg
Sjuka priser.

Kan inte vara roligt för Lynxhandlaren att motivera ett pris på ca 20.000 mer för en Boondocker RE jämfört med en RMK Khaos.
Visserligen har Lynxen Shot i det fallet, men det motiverar nog inte många att betala 20k för det...
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Stora handlare har bättre inköpspris så i kronor räknat bör dom ha större prutmån. Men har ni bara möjlighet, och er lokala handlare är någorlunda vettig, så stöd denne. Det är ju den "stackaren" du kommer tvinga på de katastrofalt dåligt betalda garantijobben etc ....


Sjuka priser.

Kan inte vara roligt för Lynxhandlaren att motivera ett pris på ca 20.000 mer för en Boondocker RE jämfört med en RMK Khaos.
Visserligen har Lynxen Shot i det fallet, men det motiverar nog inte många att betala 20k för det...
Det är väl snarare 25k eller mer om du ska ha shot och DS-tunneln.

En 3" "snik-Khaos" med extrakylare, kapell bukskydd och lite annat livsviktigt är fortfarande under/kring 155k, stora pengar det med men jämfört med prislappen på en Summit Expert så är det ju snudd på "billigt".
 
Last edited: