Lynx 2020

Tänker Du uppdatera till -2020?


  • Totalt antal som röstat
    55

Boondocksaint

Välkänd medlem
1 apr 2017
156
30
28
Norrbotten
Okej då drar vi igång tråden på allvar. När ska vi få se en utveckling likt bilsidan vad gäller miljötänk, kommer den första elskotern från Lynx att släppas på en par månader? 😅
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Minst en turbo 900 lär komma. Vore fränt omdom var tuffare än Doo och sate den i en långbandare.
Lite olika BD med 600R är kanske inte heller någon högodsare.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Men seriöst... varför ladda me fyrtakt på friåkningsmaskinerna när man har världens bästa tvåtakt???

Gå i samma fälla som Yamaha? Nätackt!
 

Boondocksaint

Välkänd medlem
1 apr 2017
156
30
28
Norrbotten
Spon
Men seriöst... varför ladda me fyrtakt på friåkningsmaskinerna när man har världens bästa tvåtakt???

Gå i samma fälla som Yamaha? Nätackt!
Jag håller med dig i grund och botten... Dock upplever jag att suget efter turboladdade maskiner blivit allt mer diskuterat och eftertraktat bland skoteråkare på senare år. Sen att alternativen för turbo har legat på andra märken än just Lynx kan vara en anledning till att det inte blivit mer populärt än det faktiskt är. Kanske fler skulle välja fyrtakt ifall alternativen faktiskt fanns, även hos Lynx.
Bara en reflektion...
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Spon

Jag håller med dig i grund och botten... Dock upplever jag att suget efter turboladdade maskiner blivit allt mer diskuterat och eftertraktat bland skoteråkare på senare år. Sen att alternativen för turbo har legat på andra märken än just Lynx kan vara en anledning till att det inte blivit mer populärt än det faktiskt är. Kanske fler skulle välja fyrtakt ifall alternativen faktiskt fanns, även hos Lynx.
Bara en reflektion...
Helt klart är det så.


Eftersom det bara är Yamaha som hittills haft högprestandafyrtaktare så har övriga fått nöja sig med tvåtaktare eller hopplöst trötta och omoderna fyrtaktare i sina i övrigt fina skotrar.

Utvecklingen kommer, det är bara själva motorerna som saknas än så länge. ACE är tyvärr lågprestanda och alls för tunga. Men nästa generation kanske - hämtat från Aprilias sporthojar?


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 
Reactions: Boondocksaint

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Jag ser att 550f ska försvinna till 2020. Synd då det är en bra maskin,blir det någon ersättare eller får vi nöja oss med 600?
 

Widman

Medlem
9 jan 2019
47
23
8
39
Arjeplog
Tickande bomb? Jag skulle vilja påstå att driftsäkerheten på dagens 2-taktare inte är något problem. De skotrar som vi tvingats lämna efter oss eller bogserat hem av nyare modell har nästan uteslutande varit 4taktare. De har varit växellådor som rasat, startmotorer som gett upp, motorer som inte startat pga av kyla, relän som hängt sig och motorer som gått i felsäkert läge. Så jag kommer då fortsätta köra med mina tickande bomber för den smäller då igång även om de är -40 då jag ska iväg. Å skulle de vara för lite ström så går den dra igång
 

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Blir intressant att se om det kommer en Lynx Commander-variant av nya Ski-doo Expedition Xtreme med 850-motorn. Om den sedan hade haft ytterligare lite bättre dämparuppsättning än Ski-doo:n och lite snyggare färgsättning så finns det en viss risk för att jag hade råkat lägga en beställning på en sådan... Kör en Freeride 850 nu, men jag hade ofta haft nytta av kunna dra lite tyngre, dra hem ved från skogen eller grejer till stugan och det hade varit fint att kunna göra det och ändå ha en hyfsat rolig skoter. Gillar 850-motorn skarpt.
 
Reactions: zzaphod

Widman

Medlem
9 jan 2019
47
23
8
39
Arjeplog
Ja nu är det nära... till den 11/3 iaf. Hoppas ju egentligen på små uppdateringar på 49an så jag kan ha kvar min -19 ett år till. Men på bredbands sidan har man ju ganska stora förväntningar. Kanske kommer någon variant av easyride boggien på någon fler maskin å då ligger väl 49an närmast kanske