Lynx 2019

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Jag har ingen aning om vilka tillbehör du ska skaffa jag vill bara säga att den va skitsnygg i svart/orange och helt rätt stuk på hela maskinen absolut snyggaste Lynx jag sett. Är de en 850?
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.843
97
48
Skellefteå
Reactions: suregom och Tommiz

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Lite dålig fart här i Lynxavdelningen på forumet tycker jag. Är det fler än jag som plockat ut vinterns leksak? Jag kommer från Polarislägret, vilka tillbehör behöver jag skaffa?
Ser det står Cubic på din maskin. kan vara så att det är en del som får vänta lite längre på sina maskiner än som var tänkt efter helgens påhälsning.... Fördjävligt såntdär!!

Hursomhelst. Landar också i Lynxlägret igen efter några år på Polaris men på en BD 3900 RE. Har beställt tunnelväska med spadfäste och den största bukplasten dom hade samt även ett Skinz Post forward kit då jag tyckte styret kändes sitta för långt bak. I övrigt tar jag det lite lugnt och ser vad som visar sig behövas.
 
Reactions: emon och klarran

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Även jag har bytt maskin under hösten, från 800 BD 3700 -16 till en 850 Xtrim 3500 -18.
Planerna är än så länge begränsade till att montera elstart och LinQ.
 

Tommiz

Välkänd medlem
25 dec 2011
122
9
18
Borlänge
Det stämmer att jag handlat på Cubic i Mora och efter helgens händelse är jag jäkligt glad att jag hämtade tidigt. Vem vet var min maskin hade befunnit sig om jag inte hade gjort det. I övrigt är det trist för alla drabbade och för jäkligt att en del inte kan skilja på mitt och ditt.
 
Reactions: Wolves

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Fick för övrigt berättat för mig av min handlare att det kommer ett ventilationskit/luftintag till vänster sidokåpa till Lynx också precis som sitter original på många Doo-maskiner. Tyvärr åker vi nog däremot på att köpa det om vi vill ha det.....
 

A.Holm

Välkänd medlem
8 feb 2007
2.783
55
48
Grängesberg
Fick för övrigt berättat för mig av min handlare att det kommer ett ventilationskit/luftintag till vänster sidokåpa till Lynx också precis som sitter original på många Doo-maskiner. Tyvärr åker vi nog däremot på att köpa det om vi vill ha det.....
Bättre att lägga pengarna på ett fungerande variatorkit.
Är liksom bättre att låta motorns effekt driva skotern framåt istället för att skapa värme som ska ventileras bort till kråkorna ;-)
 
Reactions: asker

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Skidookitet passar inte Lynxkåpan så Lynx håller på med ett eget som alltså ska vara på G. (hur långt bort nu det där "G-et" är är det väl ingen som vet däremot)
 
Reactions: emon och Edvards

Tommiz

Välkänd medlem
25 dec 2011
122
9
18
Borlänge
Fick för övrigt berättat för mig av min handlare att det kommer ett ventilationskit/luftintag till vänster sidokåpa till Lynx också precis som sitter original på många Doo-maskiner. Tyvärr åker vi nog däremot på att köpa det om vi vill ha det.....
Kolla på bilden ovan på min maskin, är det inte redan ett luftintag med orange ram på samma ställe som de monterar motsvarande på Ski doo? Kitet till Lynx kanske bara består av en snorkel på insidan för att leda luften från detta galler till variatorskyddet???
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Kolla på bilden ovan på min maskin, är det inte redan ett luftintag med orange ram på samma ställe som de monterar motsvarande på Ski doo? Kitet till Lynx kanske bara består av en snorkel på insidan för att leda luften från detta galler till variatorskyddet???
Årets Ski Doo, inte alla men Summit och vissa av övriga maskiner, har ett nytt intag på baksidan, (ungefär vid förarens vänstra knä), som på insidan har en "luftburk" som ansluter perfekt, med tätningslist, mot det runda hålet i variatorskyddet. Detta gör att fläktbladen på variatorn kan suga in kall luft direkt utifrån. Detta har inte Lynxen ännu men det ska alltså komma.
 

Tommiz

Välkänd medlem
25 dec 2011
122
9
18
Borlänge
Har ni några bilder på tunnelväskor på Radien Boondocker DS 3900 att bjuda på. Man får ju enbart på ett par Linqfästen så det begränsar utbudet en aning. Jag vill ha en väska som jag kan montera spaden på/i. Jag skulle även vilja se en bild på en svart/orange adventure front bumper monterad på en skoter.
 

Nissejacke

Medlem
6 jan 2009
19
2
3
Skellefteå
Tjena!
Jag har en Xterrain 600r 3900 på G, beställde med dubbeldyna och stora packlådan! Tycker 49 ranger är i längsta laget så det blir lagomt med en 3900. Första nya skotern jag köper så jag ser fram emot vintern enormt mycket!
Det känns som en perfekt skoter för mina ändamål!
 
Reactions: mas och Tommiz

Hestra

Välkänd medlem
14 apr 2017
157
27
28
Tjena!
Jag har en Xterrain 600r 3900 på G, beställde med dubbeldyna och stora packlådan! Tycker 49 ranger är i längsta laget så det blir lagomt med en 3900. Första nya skotern jag köper så jag ser fram emot vintern enormt mycket!
Det känns som en perfekt skoter för mina ändamål!
Ja xterrainen är nog en riktigt fin bit.
Synd på tråkig färgsättning bara.

49ranger håller jag med om att den är på tok för lång.
 
Reactions: Nissejacke

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Ja xterrainen är nog en riktigt fin bit.
Synd på tråkig färgsättning bara.
Xterrain är nog tänkt som en BoonDocker för vuxna, så att den inte ser ut som någon kräkts färgkritor över den är med säkerhet medvetet! Jag tycker den ser bra ut.... men så är jag ju en bit över 40 också =D

Grubblade på en Xterrain RE först men ville inte ha elstart, extrakylare, reglage på styret och allt annat krafts den kommer med så det blev en BD RE istället.

Nästa gång jag byter kanske jag är vuxen nog att ta en 600 =)
 
Reactions: svalbard