Lurad

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
Det är så att jag har lagt ut en skotermatta på "köp och sälj" på snowmobile och han sa att han ville köpa mattan av mig, han lämnade sina kontaktuppgifter och vi kom överens om att det skulle skickas och betalas med bussgods efterkrav.
Skickade mattan 11 januari efter det har jag försökt få kontakt med honom flera gånger men han svarar inte och löser inte ut mattan från bussgods. Så nu åker jag på frakt för 445 kronor dit och 445 :- när dom skickar det tillbaka hem

Snowmobile forum namn: popöord
Pontus Elffors
Villavägen 34
89340 Köpmanholmen

0705294474

Skiter i att jag skrev hans uppgifter här, Så får man fan inte göra!
Om admin tycker annat ta bara bort uppgifterna och honom från forumet men låt resten av inlägget vara kvar!

Borde det inte finnas någon lag mot sånt här?

Har mailat snowmobile, Men måste skriva något åt er så inte ni också gör affärer med honom

Sundsvall85

Välkänd medlem
22 nov 2011
314
1
16
Sundsvall
Hoppas admin låter det stå kvar tills han själv har förklarat sig. Är viktigt att folk här ser vilka man inte kan göra affärer med.

Tråkigt som fan med fraktkostnaden för dig bara :/

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Jag har också råkat ut för köpare som inte plockar ut paket på Bussgods. Det är varken bra för Bussgods eller mig. Man blir väldigt försiktig med att sälja varar via tjänsten Efterkrav.

Det som jag gör nu när jag säljer saker via nätet är att jag kräver att den som vill köpa varan kontaktar mig via ett telefonnummer som är registrerad på köparen. Då är det inte bara för en köpare att skicka ett mail med uppgifter till en annan person än köparen själv.

Nog för att det inte är en 100-procentig säkerhet, men det hjälper en bit på väg i alla fall.

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
129
0
16
Vilhelmina
Ja det är jävligt tråkigt när det blir såhär. Men det är ju åt båda hållen...har förskott betalat grejer som aldrig kommit oxå...Synd det inte finns ett skottsäkert sätt göra affärer...