Lurad på blocket!!

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Alltså snart tycker jag inte äns synd om folk som blir lurade... betala ALDRIG i förskott! Hur svårt kan det vara att följa den regeln? Har ni råd att förlora 10,000 och det syns inte på kontot så visst betala i förskott. Men fan inte annars.
 

rave67097

Välkänd medlem
6 apr 2013
178
1
6
Nästa person/er som talar med denna man kan väl spela in honom så vi andra får höra hans röst, kanske känner någon igen den..?
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Den här typen av problem hade inte existerat om inte folk varit så godtrogna.
Att sätta in pengar(oavsett summa) till någon okänd person utan att ens ha sett vad man betalar är för mej jäkligt skrämmande!!
Varför i hela friden gör man det?

Som ovanstående skriver, sätt inte in pengar i förväg då du köper något, finns INGA undantag.
Inte ens då någon säljer sin splitt nya PRO RMK som ligger ute på blocket för endast 75k & kräver en handpenning på 3k.
 

jani8

Välkänd medlem
31 maj 2012
194
1
18
byske
folk har velat sätta in pengar på mitt konto utan att jag begärt det bara för att vara säkra på att det blir dom som får köpa varorna som jag lagt ut på blocket, ingen har blivit besvikna när dom kommit för att hämta grejorna, dom flesta som säljer är ju ärliga
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Om folk ber om att få betala handpenning själva är väl en annan sak.

Men betala f*n inte in förskott om säljaren vill ha det.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Förstår att folk blir lurade då de är dum och tror på saker och ting som är helt orimligt.

Men att bojkotta förskottsbetalning verkar inte som lösningen. Eller kanske det är det?

Jag som privatperson skickar ingenting utan att få betalt i förskott. Hämtar personen som köper den inte ut paketet, så är det jag som står för frakter runt om sverige.

Men visst, handar det om saker värda en halv månadslön eller mer är det orimligt att kräva allt i förskott, då räcker det med en handpenning / fraktkostnad i förskott. Så borde alla vara nöjda.... om vi skulle levat i en perfekt värld vill säga...
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Om man ska betala nått i förskott så anser jag att fraktkostnanden är rimligt belopp men inge mer
 

volvo-91

Ny medlem
21 maj 2013
4
0
1
Sundsvall
Har blivit lurad på blocket. La ut en annons på köpes, att jag ville köpa en skotermotor. Ringde en man som hade en motor, allt lät seriöst så han skrev ner ett kvitto och skickade till mig via mejl tills vidare. Jag betalade 4400 kr i delbetalning på motorn, Sen skulle resterande betalas vid uthämtning.

Nu har det gått 3 veckor och karljäveln har bara kommit på tusen undanflykter. allt i från att han legat på sjukhus till att han krockat bilen mm..

Har försökt få tag på han och få tillbaka mina pengar och han lovar saker hela tiden men inget stämmer överrens med verkligheten. Nu ha jag ringt han som en tok för att han ska svara och sätta tillbaka pengarna, men han trycker bara upptaget och skriver hotfulla sms! ( typ slutar du inte ringa så måste jag komma och hälsa på dig och liknande)


Vad gör jag nu? Jag har hans telefonnummer samt email address. även IP nummer till datorn därifrån han skickat mejl till mig!

Mannen utger sig för att heta Ulf Bergh. Men jag hittar ingen sån som bor i gävle trakten där han nu säger att han bor.

Någon som kan säga vad jag ska göra för att antingen få tag i karln så jag hittar vars han bor, eller hur jag nu ska kunna sätta dit honom för detta?

Blir så jävla less på sånt här att det är sjukt.. jävla idioter de finns i världen alltså................ Mycket tacksam om någon kan hjälpa till!!




jag vet att han håller till i söderhamn , bor hos ann sofi jonsson
 

Robras71

Prospect sledder
25 feb 2018
4
0
0
Luleå
Har i helgen åkt på en blåsning av denna man som utger sig för att heta Uffe Berg och säger att han bor i Sundsvall
Vill ha tag på hans rätta för och efternamn, adress och mobilnr.