Luleå vägledning?

V

Virrhjärnan

Någon som vet bästa vägen att köra ut på någon led från industriområdet vid K-Rauta. Jag kommer under Bodenvägen och hittar inte ut :) över järnvägen. Eller kan jag kanske köra mellan Bodenvägen och järnvägen för att sedan köra över E4:an?

Någon som vet??

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
En led går från notviken över vägen vid Ö&B under E4:an och vidare mot och genom järnvägstunneln under bodenvägen, eller mot gammelstan. Man kan ochkså fortsätta norrut på höger sida av e4:an men det är inte tillåtet.

V

Virrhjärnan

Ok, men jag är på "fel" sida om Bodenvägen.
Jag vill alltså ut från den "loppmarknad" som ligger mellan Bodenvägen och järnvägen.

Kan man köra "mellan" Bodenvägen och järnvägen till man kommer fram till E4:an för att sedan köra över E4:an och in på leden som går under järnvägs viadukten?

Jo, jag vet att det låter virrigt, men skulle underlätta otroligt för mig då jag skall ut på leden.. :)

jeppe

Välkänd medlem
1 jan 2000
244
0
16
40
Efter nya ledsträckningen i gammlestad så går den under 97:an och järnvägen i höjd med E4:an. Tidgare år har man kunnat köra parallet mellan jvägen och 97:an från loppmarknanden, men vet ej hur et blir vid E4an med mitträcket o allt.

V

Virrhjärnan

Jeppe:
Ok! Precis vad jag ville veta. Om man kan köra parallelt mellan 97:an och j-vägen så löser detta min fundering. Man kan köra över E4:an lite bortanför jv-viadukten, där är det en öppning i vajerräcket..

Tack!