Luftintag 1012

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Jag var och hämtade min XF 800 för ett par helger sedan. och har nu lagt mäske till att det är utskuret extra luftintag under vanliga luftintagen som täcks av fastlimmat frogskin. till saken är den att det var väldigt dåligt limmat.
Nu kan det ju vara så att det bara är min det är så på, men det kan ju vara en billig peng att köpa lite lim och kladda fast det riktigt än att det snöskär.
Så jag tycker att alla som köpt sig en 12a ska ta sig en kik innan snön kommer :)
 

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Tog upp det tidigare,nåt alla måste uppmärksamma!När jag va å kolla in på verkstan hade flertalet lossnat från plasten(frogskinet)
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
snowmobileking: Jag kan ordna ett kort tills på torsdag.
fiskvik3300: Ja nicklas nämde det när jag träffade han för ett tag sedan, och tur var ju de!
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Här kommer ett par kort på vart det är man bör kolla, det är aldeles bakom där lyset slutar.
Ursäkta pappen men reg, plåten bländade så mycket:eviltongue:
IMG_20111201_164746.jpg
IMG_20111201_164642.jpg
 

migal

Aktiv medlem
11 nov 2010
86
0
6
Var samma på min. Men han inte kolla allt för noga. Är det att tyget är för litet lr har dom satt det för högt upp så att det inte täcker ända ner. För på min var det max 1-2mm som låg omlott, som limmet kunde fästa på. Man kanske får ta lös det och sätta nytt lim och passa in det bättre
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
på min var det bra tilltaget runtomkring men uselt limmat! jag var in till två återförsäljare och påpekade det, då första stället så ryckte den ena på axlarna och visste inte något, sen komma chefen hans förbi och sa att han visste om det och sen sprang han vidare innan jag hann fråga varför dom inte sagt något till kunderna som har köpt. och på det andra stället visste dom om det men kunde inte svara på vad som kommer göras åt saken.
Det tycker då jag är dålig stil mot alla som köpt en ny skoter.
 

migal

Aktiv medlem
11 nov 2010
86
0
6
Ja det är riktigt dåligt. Det är ju en jävligt viktig grej. Har du fått till det då?

har ni på åvansidan lr undersidan?

Nå tips på nått bra lim man ska använda?
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Ja jag delade på huven så jag komma åt att riva bort tyget och sedan limmade om allt med superlim. det sitter där men jag vet inte hur det klarar kylan osv. så det bli till att hålla ett öga på det hela tiden utifall det släpper. jag funderar lite på att köpa rörena som sitter på 4-taktarna då det inte är utskurna hål i dom. undrar hur motorn mår av de då det blir färre luftintag?
 

fiskvik3300

Välkänd medlem
5 jan 2006
272
0
16
Fiskvik / Bergsjö
Ja jag delade på huven så jag komma åt att riva bort tyget och sedan limmade om allt med superlim. det sitter där men jag vet inte hur det klarar kylan osv. så det bli till att hålla ett öga på det hela tiden utifall det släpper. jag funderar lite på att köpa rörena som sitter på 4-taktarna då det inte är utskurna hål i dom. undrar hur motorn mår av de då det blir färre luftintag?
Är det möjligt att trä in röret i en "mesh strumpa" ? Om man tillverkar en själv. När jag å Niklas va på båthuset så anmärkte vi på problemet, en av försäljarna viste ingenting men en annan av dom påstog att de va servicebullentin utfärdat om det och det skulle åtgärdas.
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
jag tror att det kan bli svårt, det går ju att trä så första biten på röret över änden för att vara riktigt säker på att det inte kommer in om limmet släpper, men jag tror inte på det som ersättare till frogskinet.
men jag ska kika på det när jag kommer hem till helgen, om inte nån annan har möjlighet att göra det tidigare.
Ja båthuset var första åf jag var in hos, och det är av dom jag har köpt min. dålig stil att inte ringa och medela kunderna om de när dom to,m vet om det!
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Ja självklart är det så. men under tiden dom funderar ut det så fixar jag det hellre själv och kör tills det kommer en riktig lösning. jag vill ju inte att skotern ska stå när de kommer snö eller att den drar i sig snö när jag kör.