Luffarturbo?

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Jag har sett att en del kör med dessa vevaxlar på andra
sidan pölen. http://parrisracingconcepts.com/
Vad tror ni? Patenterad verkar tekniken vara.
Läste på ett forum på andra sidan pölen att dom bromsade 14 hp mer på en sno pro 600 med den där vevaxel modden, de ser ju ut som att dom bara har gjort skåror i balansvikterna som tvingar soppan upp i cylindern. verkar intressant! måste kanske prova göra de där på 800an i sommar :becky:
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.643
802
113
Kramfors
Det var den värsta bluffen hitintills jag sett ha ha 15% effektök.. Ha det skulle ge mig 30+ hk rakt av med några rondellspår ha ha,, nej nej nej bara påhitt . Kan evnt ge någon form av skillnad i registret 1,5% evnt
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Det var den värsta bluffen hitintills jag sett ha ha 15% effektök.. Ha det skulle ge mig 30+ hk rakt av med några rondellspår ha ha,, nej nej nej bara påhitt . Kan evnt ge någon form av skillnad i registret 1,5% evnt
haha joo känns ju lite lagomt hokus pokus, men i teorin så är de säkert bra. Men vill se bromspapper från nått känt företag typ dynotech innan jag tror på de där. Hörde att de fanns ett företag för många år sen som också höll på med nå liknande, turbocrank eller va dom hette men ida inte finns (orsak?;))
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Dessutom , ponera att den verkligen ger en tryckökning, vad är verkningsgraden på några räfflor = mer värme i färskgasen => risk för spikning?