Longtrack -87 440cc - problem problem??

hama

Medlem
6 feb 2006
30
0
1
Brunflo
hoppas att nån här kan ge några tips.
Har en Longtrack -87 440cc som toppar 60,ska göra minst iaf 100..vet men jag har inte råd att köpa värre nu..
variator ,ok.provat annan med ..nya kolvar,borrade cyllar,komp8,5...förgas provtryckt,ok..nya packboxar..
går hyfsat till halvgas sen händer inget mer ,funderat på cdiboxen men många säger att den antingen funkar elr inte .har snackat med 5olika skoterverkstäder men men hoppas att nån här kan hälpa

Lasse
 

Jonny_S_län

Aktiv medlem
1 jan 2000
77
0
6
hama skrev:
hoppas att nån här kan ge några tips.
Har en Longtrack -87 440cc som toppar 60,ska göra minst iaf 100..vet men jag har inte råd att köpa värre nu..
variator ,ok.provat annan med ..nya kolvar,borrade cyllar,komp8,5...förgas provtryckt,ok..nya packboxar..
går hyfsat till halvgas sen händer inget mer ,funderat på cdiboxen men många säger att den antingen funkar elr inte .har snackat med 5olika skoterverkstäder men men hoppas att nån här kan hälpa

Lasse
Prova testa med en ny cdi box...det med att dom funkar eller inte funkar är bara pissprat...hadde en Gas Gas trial minns jag ...fick bogsera igång den ...gick inte att kicka...provade allt till jag bytte cdi boxen ...då var det fel på lagvarvdelen i den ..möjligens fel i din när den ska växla tändläge på högvarv?...prova det
 

hama

Medlem
6 feb 2006
30
0
1
Brunflo
Har nu bytt cdibox och det gjorde en rejäl skillnad.Från att gå ner i varv i 3 cm snö så orkar den nu 30 cm blötsnö och har gas hela vägen.

Men fortfarande omöjlig att få igång när den är nykörd,få den stå 15 min så startar den på en gång.nån som vet vad det beror på ,den blir inte sur för stiften är torra verkar mer så att den inte får soppa kan det bli "ånglås" i förgasarn??
 

440lc

Medlem
31 jan 2006
38
0
1
Arnäsvall
Sv: problem problem???

har liknande problem med en gammskoter från 76, hehe.
Där är det packboxen vid vevpartiet på magnapullsidan som läcker..