Lofsdalen

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Hur ser det ut i Lofsen just nu?
Terräng? Skog och fjäll?
Leder?
Soppa? 95, 98 eller tillochmed V-Power?
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
I Lofsen är det väl rätt blött :) 95 är det väl som gäller, tror jag? Blev osäker! Men bensin finns!
 

Joola

Välkänd medlem
25 aug 2008
230
0
16
Västerås
Ja det är tyvärr bara 95 oktan och diesel på macken i Lofsdalen. Om man måste ha 98 oktan så brukar vi tanka dunkar i Linsell.
 

Joola

Välkänd medlem
25 aug 2008
230
0
16
Västerås
Lyfter denna lite!

Vilka är det här på forumet som åker i Lofsdalen? Skulle va kul att kunna dela med sig av bra områden att åka kring Lofsdalen.

/Joel
 

Haggelin

Välkänd medlem
1 aug 2006
201
5
18
Lofsdalen
Jag har skotern ståendes där men är nog inte några särskilda områden jag kan rekommendera...

Nån som åkt nått i Lofsdalen denna säsong? Enligt Lofsdalsspår har dom ju iaf börjat preparera lederna men snömängden är väl knappast nått att hurra för.
 

Joola

Välkänd medlem
25 aug 2008
230
0
16
Västerås
Jag har skotern ståendes där men är nog inte några särskilda områden jag kan rekommendera...

Nån som åkt nått i Lofsdalen denna säsong? Enligt Lofsdalsspår har dom ju iaf börjat preparera lederna men snömängden är väl knappast nått att hurra för.
Vi var där och åkte för två helger sedan och då var det inte spårat överhuvudtaget från sjön upp på fjället mot Funäsdalen. Vi spårade från Lövhammar till "korset" och sedan mot värmestugan mot Slagavallen.

Då var det bottenlös, men jag hoppas att det har packat till sig nu till Julveckan.
 

snajp

Välkänd medlem
2 dec 2006
106
0
6
Hej jag heter Tomas. åkeren hel del i loftdalen. finns riktigt finna ställen om man åker mot hede samt tännes. ca 2-3 km på leden från lofsdalen
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Polarn har stuga där och åker med honom ett par gånger per säsong och vi har hittils bara hittat ett riktigt bra område så tips är mer än välkommet!
 

August_OH

Medlem
29 sept 2012
38
0
1
Sundbyberg
Jag är här uppe just nu, är väl ganska dåligt med snö och lederna är inte det bästa tyvärr.
Leden som går upp från isen till Hovärken är katastrof inget ställe man vill åka på...
Leden från isen till Våffelstugan är helt okej faktiskt, stod en uppbrunnen skoter där tidigare idag såg lite tråkigt ut.
Är det någon som är här uppe just nu? Ganska tråkigt att åka själv, kanske någon som vill visa mig något bra ställe att åka på? Hör av er!
 

Haggelin

Välkänd medlem
1 aug 2006
201
5
18
Lofsdalen
Även jag åker upp till helgen och skulle därför uppskatta en lägesrapport. Om Ni inte redan har koll på det så är snödjupet enligt Lofsdalsspår (www.lofsdalsspar.se) 50 cm i dal och 60 cm på fjället.
 

Joola

Välkänd medlem
25 aug 2008
230
0
16
Västerås
Pratade med en polare som är där nu och enligt honom så är det grymt bra leder men framförallt riktigt bra lössnöåkning så länge man håller sig till skogen. Upp till en meter löst på bra botten på en del ställen. Men det är dåligt med lössnö på kalfjällen fortfarande.
 

to0mmm

Välkänd medlem
27 okt 2012
254
0
16
Gagnef
Vi är 4 st som åker upp på söndag och en till som kommer upp på onsdagen. Låter ju sjukt bra om det är som din polare säger :) åååååå va jag längtar!!!
 

Joola

Välkänd medlem
25 aug 2008
230
0
16
Västerås
Vi är 4 st som åker upp på söndag och en till som kommer upp på onsdagen. Låter ju sjukt bra om det är som din polare säger :) åååååå va jag längtar!!!
Ha så kul! Själv provar vi och ser vad Idre med omnejd har att erbjuda nu i helgen.

/J