Ljuddämare "Ultra Q Silencer" till Phazer

pamac

Aktiv medlem
30 jan 2010
72
0
6
Sävar
Nu har jag en ljuddämpare till Phazer fyrtakt som jag inte behöver längre. Det är en ULTRA-Q SILENCER från Thunder Products.



Dämparen sparar flera kilo i vikt och ger 3 hk effektökning. Det blir också ett fräckare ljud. Dämparen är i kanonskick och är givetvis helt komplett och klar att sätta dit..

Passformen är suverän, den är enkelt att montera. Det är bara lyfta bort dynan och sidokåpan och stoppa dit den.

Mer info och bilder finns på KN Racing
http://www.knracing.se/tpi_masterflo_yamaha.php

Kolla även filmen på YouTube...

Nypris hos KN-Racing: 3 500kr + frakt.

Mitt pris: 2 200 kr.

Dämparen finns i Sävar utanför Umeå

Per A
polymasa@gmail.com
070-33 907 33
 

pamac

Aktiv medlem
30 jan 2010
72
0
6
Sävar
Hej
Jepp, du måste kapa av röret under sadeln. Men det gör du direkt med en järnsåg så du behöver inte skruva lös nått. Sen passar Ultra Q:n direkt på röret och du drar fast den med ett vanligt klammer.

Vill du sedan satta tillbaka orginaldämparen finns ett muff på Mekonomen (2 tums muff tror jag det var...) för 60 kr som passar perfekt. Det är bara att trä på muffen på röret under dynan och sen stoppa dit orginaldämparen och dra fast med två klammer. Funkar klockrent...
 

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6
Hej
Jepp, du måste kapa av röret under sadeln. Men det gör du direkt med en järnsåg så du behöver inte skruva lös nått. Sen passar Ultra Q:n direkt på röret och du drar fast den med ett vanligt klammer.

Vill du sedan satta tillbaka orginaldämparen finns ett muff på Mekonomen (2 tums muff tror jag det var...) för 60 kr som passar perfekt. Det är bara att trä på muffen på röret under dynan och sen stoppa dit orginaldämparen och dra fast med två klammer. Funkar klockrent...
Okej, tack för svaret! Ska fundera lite på det.

Kanske inte är så relevant men varför behöver du den inte längre?
 

pamac

Aktiv medlem
30 jan 2010
72
0
6
Sävar
Hej
Anledningen till jag säljer är att jag håller på att avveckla Phazern för att byta till en mer familjär skoter så familjen kan följa med...

De glada dagarna är över...