Lite småfrågor om Mxz 800 -01

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Non-slip är väl ett "måste" ifall du inte vill att den ska kugga...

Och det bästa vore väl att få sig 8 kuggs istället för 9 kuggs, dels så den driver mattan bättre...
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
alla säger att undvika 800 men jag känner folk som har haft/har just denna modell och dom har kört 3-500 mil med sina och inte haft ett enda problem med dem! så allting handlar ju om tur! och så är det med alla modeller egentligen! och så här är de alltid, dom som har haft otur skriver som om att just denna modell skulle vara världens sämsta! bara därför dom har haft lite otur! (plus, ibland tror jag de är lite överdrivet dom skriver) menmen, de är inte fullt säkert att de blir en ny skoter utan de beror ju helt på hur fräsch den är!



ni kan gärna skriva nånting jag borde kolla på nu när de blir byte!:hello:
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå


så här såg motorn ut, tycker den ser för övrigt fräsch ut! är ju endå en "gammal " skoter, lite rost på pipan verkar de som men inget annat tycker jag
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker


så här såg motorn ut, tycker den ser för övrigt fräsch ut! är ju endå en "gammal " skoter, lite rost på pipan verkar de som men inget annat tycker jag
Ser ju väldigt fint ur för att vara en 8 år gammal skoter måste man säga.
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
alla säger att undvika 800 men jag känner folk som har haft/har just denna modell och dom har kört 3-500 mil med sina.

ni kan gärna skriva nånting jag borde kolla på nu när de blir byte!:hello:
Har man lyckats klara sig köra 500 mil med en rotax 800 ska man vara överlycklig, men sen allt efter de behöver man bli mer skraj, för den lär ge upp ganska fort. Kör bara sådär 1000 mil till med yamahan utan problem :D

Var bara tvungen att skriva av mig ;)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Har man lyckats klara sig köra 500 mil med en rotax 800 ska man vara överlycklig, men sen allt efter de behöver man bli mer skraj, för den lär ge upp ganska fort. Kör bara sådär 1000 mil till med yamahan utan problem :D

Var bara tvungen att skriva av mig ;)
men de jag menade var att folk skriver som om att kolvarna skulle behövas bytas var 100 mil på dom här modellerna!!
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
ingen fara med kolvarna, när dom var byta på garantin. det vara ju bara dom första kolvarna som satt i som de var problem med!
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Jag körde med vanliga orginaldrivhjul och hade inga problem med att det kuggade trots att mattan va flång ny med bra fäste.
Ang. kolvarna så verkar det vara lite olika, vissa har haft problem med kolvar bytt på garantin också, vad jag läst. Personligen skulle jag hålla noga koll på detta, och kanske byta i förebyggande syfte vid tillfälle, blir bra mkt billigare än ett totalhaveri..
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Ja, Snopro kolvarna kostar ju 680 kr st..

Så det kanske är värt att kosta på, för dom kolvarna duger till vanlig körning! ;)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
kolvar kommer nog bytas till sommarn! men har funderat på att köpa wiseco kolvar! har hört att dom är mycket bättre men är de någon som haft dom på denna maskin?
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
skriv gärna vad jag ska kolla på nu! tex där de brukar gå sönder m.m!
just ja, är variatorerna hållbara? tänkte om jag måste kolla extra noga på dom?