Lite problem med tändningen

sk8star

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
jag har ett litet problem med min tändning !!
det blir bara en massa avgas smällar när jag försöker köra !!!
jag har bytt tänd kablar och tänd spole men det verkar inte hjälpa vad kan det vara för fel ???
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Låter dumt men?

Jag vet att det kanske låter dumt men kolla så du inte har skiftat kablarna mellan H&V cylinder för då smäller det saaatan!!!
Annars kan det vara läge att kolla förtändningen och kanske mäta upp CDI boxen
 

sk8star

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
hmmmmmm

jag har då skiftat kablar och det är inte det .
har redan NGK stift ......
har köpt ny tändspole ....


hur mätar man tändningen till cdi boxen
 

Haeroin

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Tändhattar.

Jadu inte vet jag vad som kan vara problemet men en kompis har en Exiter 2à 570 som bluddrade som klåen på högre varv då fick han ett tips på att köpa nya tändhattar för det verkar vara ett problem på Yamaha nu efter köpet går skotern hur bra som helst.

Kan vara nåt att testa.

/Hej då

/Hiro.
 

eri00tor

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Boden Sverige
Obligatorisk kontroll

<center><font size="1" color="#ff0000">Meddelandet senast ändrat den Sep-14-00 Kl 11:22 AM (GMT)</font></center>

öhh... glöm det
 

ante3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
65
0
0
Hmm..

Verkar som din förtändning är åt skogen för lite.. Tänder för sent.. Lite svårt att säga exakt vad det är.. Men se till att mäta upp alla spolar och tändkablar/hattar innan du ger dig på cdin! Den går INTE mäta så det är bara att köpa å prova..
 

Brannmark

Välkänd medlem
1 jan 2000
120
0
6
45
Kalix
Problem....

Hej!

Vad är det för skoter du har?, jag skulle rekomendera dig att ta bort TORS. Det är ett system i gashandtaget som gör att skotern misständer och går dåligt om nu vajer skulle frysa fast, detta för att den inte ska "koppla" in variatorn och dra iväg. Kolla upp om det är där du har något fel, skulle misstänka att det är där du har felt, det låter så på din beskrivning.

/Anders

 

blizzard

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
cdi:n går visst att mäta upp.

årdna värdena av nån handlare och mät upp cdi:n. Det är ett bra sätt att börja på.
 

Hasse Gashäng

Välkänd medlem
1 jan 2000
184
0
6
RE: cdi:n går visst att mäta upp.

Skulle gärna vilja se den som kan "mäta" en cdi. Är det nån som kan det så får ni gärna lära mig........
 

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
RE: cdi:n går visst att mäta upp.

kan man ohm mäta spolarna då, vilket värde ska de va och vad kan ha hänt om det är fel värden, nån som vet?