Lite polaris boggie frågor

Nikke

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
Som rubriken lyder så har jag lite frågor polaris boggie´s.
Det finns ju olika sorter, x-tra 10, m10 allt vad dom nu heter, vad finns det mer, vilka olika modeller sitter dom på?
Och vad heter boggien som indy hadde i början av -90 slutet av -80? (kortbandare)

Nu kanske frågorna är lite luddigt skrivna, men men.. det får gå ändå. :)
 

Sundin82

Välkänd medlem
1 okt 2004
250
0
16
Östersund
Nikke skrev:
Som rubriken lyder så har jag lite frågor polaris boggie´s.
Det finns ju olika sorter, x-tra 10, m10 allt vad dom nu heter, vad finns det mer, vilka olika modeller sitter dom på?
Och vad heter boggien som indy hadde i början av -90 slutet av -80? (kortbandare)

Nu kanske frågorna är lite luddigt skrivna, men men.. det får gå ändå. :)
Edge sitter i dom flesta Edge modellerna, proX boggie sitter i ProX..... i mitten av 90 talet (95) satt det XC 100 boggie XLT XCR och säkert flera.

gå in på Polarisman
 

Nikke

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
ok
Det lät ju ganska logiskt, edge till edge och proX till ProX.
Sedan var det en bra sida som du tipsade om, stod en del intressanta saker. tack för det.

sedan om jag vill ha en längre boggie till min indy ska jag satsa på att hitta en ifrån en längre modell av indy, ungefär samma årsmodell eller kan man förlänga den man redan har??
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Försök att hitta en xtra 10 boggie eller nyare, 10:an passar då rakt av iaf. 10:an har otroligt mycket bättre fjädringsväg, har dock ingen aning om hur stabil en förlängning blir men det borde vara ett billigare alterntiv om du inte vill kasta ut pengar.
 

Nikke

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
Ok
Man kanske ska köpa en sådan då, hur mycket kostar en begangnad Xtra 10, på ett ungerfär?
och hur lång matta sitter det på den?

Hur höga kammar kan man ha på en indy -90 innan man måste höja den, är det någon som vet?
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jag har 32mm men det går nog in lite högre kammar kan jag tänka mig, har orginal indy sks boggien dock höjjd 10cm.. men det ger ändå inget att höjja då det ändå blir tight runt drivhjulen. En kompis satte dit en xtra 10 boggie på sin indy 500 och en 25mm matta utan problem (307cm matta).
 
Last edited:

Nikke

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
Ok
ja jag får väl försöka få tag på en Xtra10 och en matta med lite högre kammar än vad jag har nu(23mm).

Tack för alla svar, jag har nog blivit lite klokare nu än vad jag var innan, hoppas jag :)