Lite frågor om Mxz 500

izze95

Välkänd medlem
28 okt 2011
200
0
16
Vemdalen, härnösand
Har funderingar på att sänka ner boggiefästena på mxz:an men vet inte riktigt hur jag ska göra då boggien sitter fast i 3 bultar(?) http://bildr.no/view/1330732 så ser de ut. Hur ska jag flytta de utan att höja skidtrycket så mycket? :p Så har jag en fråga till, variatorbulten till primären lossnade förut när jag körde så jag tänkte ta loss variatorn och kolla om den klarat sig men upptäckte att den inte gick att dra ut för den tog i bukplasten, hur får jag loss den?
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Är några år sen jag skruvade med en sån. Men varitorn går att få bort, böj ut plasten med lite våld bara så..... Vad gäller boggien så är den mellersta bulten bara till en lös hjulaxel (sitter inte ihop med boggien.
Om du flyttar ner boggien så finns risken att du både får dåligt fäste och att den blir tungstyrd.
Om du flyttar alla fästen så att attackvinkeln blir den samma så funkar det väl.
Ps. just denna motor funkar riktigt bra med UFO brickor och nedbestyckning.
 

izze95

Välkänd medlem
28 okt 2011
200
0
16
Vemdalen, härnösand
Är några år sen jag skruvade med en sån. Men varitorn går att få bort, böj ut plasten med lite våld bara så..... Vad gäller boggien så är den mellersta bulten bara till en lös hjulaxel (sitter inte ihop med boggien.
Om du flyttar ner boggien så finns risken att du både får dåligt fäste och att den blir tungstyrd.
Om du flyttar alla fästen så att attackvinkeln blir den samma så funkar det väl.
Ps. just denna motor funkar riktigt bra med UFO brickor och nedbestyckning.
Vad är UFO brickor? Går de att minska skidtrycket på nåt annat sätt än att slacka på balataremmarna?