Lite frågor om min polaris =)

slut på bensin

Välkänd medlem
26 jan 2009
202
0
16
Dala Floda
Hejs! Jag har kört ett tag med min rxl för första gången iår och precis fyllt på olja till den och då såg jag en behållare brevid (aldrig tänkt på den förut :p). Vad är den till för nått? Tänkte att det måste vara vatten behållaren men är inte helt säker och den är nästan tom :D så tänkte att jag frågar innan jag fyller på.P1010897.jpg
är den med rött lock.

När jag ändå är i farten så passar jag på att fråga vad det kan vara för fel på bromsen när den nästan inte tar alls, har inte kollat hur mycket vätska jag har men det kan väll vara något annat.
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Om jag inte har helt fel så är behållaren med röd kork expansionskärlet för kylaren.

Och jag hade samma problem med bromsen på min, och det visade sig att det berodde på luft i systemet.
Så jag fyllde på med ny bromsvätska och luftade ordentligt, så nu har jag i alla fall en väl fungerande broms.
 

slut på bensin

Välkänd medlem
26 jan 2009
202
0
16
Dala Floda
Behållaren// Kollade lite på polarisind och där tror jag att det stog att det var "bottle owerflow" och det var under kategorin kylning, så det stämmer nog:D
Bromsen// Ja jag får kolla det, är ju inte det svåraste:p
 

slut på bensin

Välkänd medlem
26 jan 2009
202
0
16
Dala Floda
Bromsvätska fanns det så det måste vara något annat fel :( Man kan bromsa allt man orkar men ändå bromsar den dåligt, men hantaget rör sig som det ska så kan det vara bromsklossarna som är slut? Enkelt sätt att ta reda på? Tacksam för svar// Joel.
 

oliver93

Aktiv medlem
27 nov 2008
70
0
6
Järvsö
Ta lös klossarna om du inte kan se dom när dom sitter på plats, det ska vara minst 3mm kvar på klossarna annars är det bara att byta.
Det kan vara luft i systemet även fast du har fullt med bromsvätska, Lufta hela systemet med ny vätska, lufta tills du ser att den nya vätskan kommer ut, den brukar vara ljusare till skillnad på gammal vätska!
Annars förmodar jag att det är klossarna som är slut!

Mvh Oliver