Lite frågor om F6/F7 EXT

twostroke

Välkänd medlem
11 aug 2004
124
0
6
Ökx
Hej! Jag undrar lite grann om F6 EXT och F7 EXT. Jag vill ha en skoter som går bra i lössnö och ospårat men ändå kunna köra lite på led. Tycker att M6 och M7 är nog så extrema. Någon som har/har haft någon F6 el. F7 EXT som vet om de går bra i snö? Hur mycket bensin de drar och såvidare..
 

musslan1

Prospect sledder
4 nov 2004
3
0
0
Ska du köpa nytt kan du ju alltid satsa på en Sabercat som är 144", verkar vara en rätt vettig allround-maskin där du har back osv från grunden. Sedan har du ju ACT IFP-dämparna (som visst ska fungera j*vligt bra) och för att inte glömma remote startern! :D ;)
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Klart du ska ha en EXT. Sabercat är bara för gubbig, elstart är hyfsat overkill, max två drag så är den igång. Remote start? hallå...

Det finns en ny F6 EXT -04 på Granec Maskin här i Luleå som du för lös till bra pris. Den är röd och jävligt snygg + att du får nog med back också. Jag köpte själv en F7 EXT -04.
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Jo den går bra det lilla jag testat. Jag tänkte åka till Kronogård nästa helg eller till veckan och skrapa ihop mil till första servicen så jag får återkomma.
 

musslan1

Prospect sledder
4 nov 2004
3
0
0
Iofs, man kan väl inte påstå att en vanlig F7:a går dåligt i snön heller. Vet ju inte vart du ska köra men.. känns som att man tar sig nog bra med en sådan (men det är ju efter min stil och vart jag gillar och köra).
Det tråkiga är ju dock att om du ska köpa årets så kan du inte köpa en EXT, för vad jag har hört så tas dom inte in i Sverige 2005?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Jag är kanon nöjd med min F7 EXT -04 det är ju ingen mountain maskin men den går helt ok i lössnön.
Den är lite byngligare än en kort men det är inte många som hänger av mig på leden och dom som gör det är ju helt rökta när spåret tar slut. :cool: :p

Soppa förbrukning 2-3 l beroende på hur mycket du gasar.
Går grymt hårt rekomenderas starkt, roligare kan du inte ha med byxorna på. :D
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
har F7 EXT samma inställningar på framvagnen som vanliga F7:an? tänkte så den inte äe lika "tippig" som mountain maskinerna är. man vil ju kunna bränna på leden oxå. :)
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Så vitt jag vet så är det samma. Dock är alla korta F7:eek:r som togs till Sverige av snopro modell med bättre dämpare än EXT:n.