Linser till googles, ett litet tips!

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Jag hade vägarna förbi glasmästaren idag och har alltid stört mig som bara den på priserna för linser till att glasögon så jag köpte 0,75mm lexan ritade av orginal linsen till mina dragon och klippte sedan ut den.

visst inget dubbelglas men förhoppningsvis funkar de ändå, kostnad för att göra 3 linser blev 30kr istället för att köpa en lins för 300kr :D

resultatet:
 

rickee7

Välkänd medlem
26 sept 2009
127
1
18
Skellefteå
Du kanske inte har provat det men det känns som det kommer imma igen extremt mycket då du inte har någon ventilation i glaset men prova och skriv om det funkade.
 

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Du kanske inte har provat det men det känns som det kommer imma igen extremt mycket då du inte har någon ventilation i glaset men prova och skriv om det funkade.
nä jag har inte hunnit testa, men tror också att de kommer imma mer än vanligt iaf.
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
32
Örnsköldsvik
Hade enkelglas i mina förra gogglar, var första och sista gången. Dom funkade bra när man körde, men så fort man stannade en stund och senare skulle fortsätta så var det imma på dom, tar en stund innan det far bort... Blev så jävla less att jag köpte nya... Men som sagt så funkar det, om man inte stannar en stund;)
 

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
jaa jag kan tänka mig att de är så, hade bara tänkt köra med den klara linsen när de är mörkt, man kör ju sällan i mörker och stannar speciellt mycke utan de är ju typ bara när man är på väg hem efter dagsturen så:)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Men sen. Även fast man har dubbel lins så immar ju den igen när man stannar, men imman försvinner ju direkt när man börjar köra igen.
Men jag drar alltid upp glasögona i pannan på hjälmen då jag stannar för att de inte ska imma och för att det är skönt att få lufta av ansiktet ibland :)