Ledkarta Kittel - Blåsjön

Johannamelin

Välkänd medlem
10 feb 2009
134
0
6
Öövik
har kört den leden men vissa ställen från blåsjön var det svårt att hitta men vi kom fram och tillbaka så det ska inte vara några problem

man kör över två sjöar eller tjärnar sedan över steckenjokk fjället sedan är man typ framme.. vi hade inge gps men karta köpt på macken funkade och det var väl hyffsad led men en bit ifrån ankarede var det lite små tasskig skyltning.

sedan har jag för mig att man kan ta en väg bakom blåsjöfjället och ändå hamna över steckenjokk.

kankse finns någon här som kört där fler ggr än jag som kan beskriva men som sagt kartan på macken funkar bra.

Lycka till!:beer:
 
4 nov 2009
4
0
1
Skage i Norge
kjør till ankaredet over blåsjøn.videre till raukasjø,klimp,ransern,fetjarn og isen till kittel.letteste vegen mye sjøiser,,går fort.4-5 timer med en rast i klimp,tanka o eta litt
 
4

426H

kjør till ankaredet over blåsjøn.videre till raukasjø,klimp,ransern,fetjarn og isen till kittel.letteste vegen mye sjøiser,,går fort.4-5 timer med en rast i klimp,tanka o eta litt
En annan variant är ju att köra via borgafjäll och saxnäs. Här är en karta över sista biten:
http://www.stromsund.se/download/18.22641512116aef877bd800022631/skoterkarta.pdf

Edit: kollade lite i min gps. närmsta vägen från kittel till blåsjön är om ni kör bort över borkasjön mot borkasjö och sen över bäverfjället mot fatmomakke/saxnäs sen kultsjön bort mot klimpfjäll, över fjället via slipsikstugan till raukasjö, sen via raukaselet till ankarede och blåsjön. Knappt 15 mil.