LEDJOBB

arR2

Aktiv medlem
4 mar 2010
78
0
6
Bodsvedjan
Ja ja han före, det blev nätsladd idag, det gick tungt det med, men fint blev det. Vi har sladdat ok-stugan-golfbanan ner till älven- gruvberget- till sunderbyleden- bodsvedjan. Obs nästa som tar den måste fylla olja Arne var ej där så jag kunde ej fylla. Ca halv tank kvar, vi tankade 21 liter i den när vi var vid ok. Måndag kör jag igen 09-14, finns det motorsåg? vi har en del ved,,, att ta rätt på, min är i stugan. /R2

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Ja ja han före, det blev nätsladd idag, det gick tungt det med, men fint blev det. Vi har sladdat ok-stugan-golfbanan ner till älven- gruvberget- till sunderbyleden- bodsvedjan. Obs nästa som tar den måste fylla olja Arne var ej där så jag kunde ej fylla. Ca halv tank kvar, vi tankade 21 liter i den när vi var vid ok. Måndag kör jag igen 09-14, finns det motorsåg? vi har en del ved,,, att ta rätt på, min är i stugan. /R2
Stiligt Arto, en skvätt olja brukar finnas i packboxen när det beger sig och om man har tur
Motorsågen med tbh är hos Arne och väntar på dig :)

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Jag har sladdat från Arnes-över97:an-uppför backen-höger via Nötmyran-kraftledningen mot sunderbyn-kraftledningen norrut-skoterstugan och tillbaka via Nötmyran till Arnes.
Skruvade upp några skyltar i backen mot gruvberget samt vid kraftledningen på 2 ställen.
Träffade Arto vid stugan med vikingen och timmerdoningen.

arR2

Aktiv medlem
4 mar 2010
78
0
6
Bodsvedjan
Har kört grillarna samt ett vedlass till stugan, tog ut olja av arne, 2 lit ,finns en full liter i lådan, samt tankade, det är nästan full tank vi hann ej sladda nåt när vi höll på med veden. Kedjan till motorsågen är helt slut så det blev inget kapat. Timmer doningen gick sönder i draget till skidan behöver en svets där, lagade den med en spännrem så det gick att köra med den.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Jag har sladdat från Arnes-över97:an-uppför backen-höger via Nötmyran-kraftledningen mot sunderbyn-kraftledningen norrut-skoterstugan och tillbaka via Nötmyran till Arnes.
Skruvade upp några skyltar i backen mot gruvberget samt vid kraftledningen på 2 ställen.
Träffade Arto vid stugan med vikingen och timmerdoningen.
Vi åkte "din" nysladdade led hem, kan bara säga utomordentligt bra++++++

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Jag har planer på att sladda i morrn tisdag 23:e på förmiddagen.

Vad är osladdat?

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Jag har planer på att sladda i morrn tisdag 23:e på förmiddagen.

Vad är osladdat?
Som jag förstår av Hankke, Åberget, Gruvberget, OK, skoterstugan, så då har du lite att bita i

Jag har tänkt mig att åka ut en stund på onsdag, du kan ju lämna en snutt åt mig :)

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har kört grillarna samt ett vedlass till stugan, tog ut olja av arne, 2 lit ,finns en full liter i lådan, samt tankade, det är nästan full tank vi hann ej sladda nåt när vi höll på med veden. Kedjan till motorsågen är helt slut så det blev inget kapat. Timmer doningen gick sönder i draget till skidan behöver en svets där, lagade den med en spännrem så det gick att köra med den.
T-doningarna har jag fixat på em, filar nog kedjan under morgondagen

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Hej! Jag har inte kört hela vägen upp till gruvberget, samma sak med leden till ok, åberget ner till älven, mot unbyhållet mm.

Skall se om jag inte hittar tid att åka ut innan helgen jag också.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Sladdat hela förmiddagen.

Arne-Sävastån upp till älven-Båthamnen-OK-Klubbstugan-Gruvberget-Åberget-Paradisön-Reningsverket.

Nya sladden HELT suverän. Kanonjobb Runar :nod:

Vikingen har halv tank.

Båthamn:

OK leden

Leden efter järnvägen mot klubbis.

Actionbild på sladden

Gruvberget

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Sladdat hela förmiddagen.

Arne-Sävastån upp till älven-Båthamnen-OK-Klubbstugan-Gruvberget-Åberget-Paradisön-Reningsverket.

Nya sladden HELT suverän. Kanonjobb Runar :nod:

Vikingen har halv tank.
Beröm +++++ till dig oxå, har varit ute och finåkt idag med hustrun och hon vill bara köra mer när lederna är så fina och nysladdade eftersom hennes lillskoter inte är direkt lämplig för puckelpist

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Kom på en god teknik för att fylla igen stora gropar.

Just innan en grop svängde jag ut lite i kanten av leden, och fick sladden full i snö.

Eftersom att jag körde mycket sakta hann jag svänga ut till gropen med "fullt lass".

Helt perfekt tömdes snön av i gropen och plattan jämnade ut det.

Att dessutom rivstålen klippte av topparna framför och bakom gropen gjorde dagens sladdning till en nöjesåkning. :yo:

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
När ni nu gjort lederna så där fina idag...luktar det skotertur lång väg imorgon.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Kör så det ryker.

Ytan på snön är dock väldigt lös, hoppas det fryser ihop i natt.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Kom på en god teknik för att fylla igen stora gropar.

Just innan en grop svängde jag ut lite i kanten av leden, och fick sladden full i snö.

Eftersom att jag körde mycket sakta hann jag svänga ut till gropen med "fullt lass".

Helt perfekt tömdes snön av i gropen och plattan jämnade ut det.

Att dessutom rivstålen klippte av topparna framför och bakom gropen gjorde dagens sladdning till en nöjesåkning. :yo:
Då gissade jag rätt när jag såg vilka "utsvävningar" du gjort, mkt bra tänkt