Leder / snömängd i Älvdalen?

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Såg att det var ny prepade leder från Älvdalen mot Åsen m.m..hur är det med snömängden ...ska man upp till kräckelbäcken eller duger det att åka från Älvdalen? Känns som det kan vara väldigt sönderkört i Kräckelbäcken..??

/Martin
 

Gas_masen

Aktiv medlem
24 okt 2007
50
0
1
Dalarna
Ja....säger samma sak? ingen som kan ge lite info??
Sitter i samma sits som "Hjorten" är ifrån Säter å funderar på att dra norröver och åka i helgen.
Men man vill ju inte åka längre än nödvändigt:beer:

Gärna mer Skotermil än bilmil:rock:

/Oscar
 
Last edited:

Junne

Medlem
2 jan 2006
30
0
1
Var i Älvdalen helgen som var o det var fullt åkbart !
Åkte mot Noppikoski på lördagen och det var gott om snö men ganska taskiga leder! Söndagen mot Sälen med mycke snö o fina leder,
vi åkte ca 39mil dom dagarna !
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag var i Älvdalen med omnejd i helgen å för 14 dar sen kanonföre....... Skall dit igen nästa helg. Hoppas att jag fått gammskotern såld å får med mej nya xtrimen istället.
 

Gas_masen

Aktiv medlem
24 okt 2007
50
0
1
Dalarna
Okok!! Låter fint det! Var kan jag få tag på en karta över de där lederna lite snabbt då?:stupid: Ny inom skoterbranchen som man är:rolleyes:

/ Oscar
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
ÖÖÖÖH undrar om inte gröna kartan finns på internet, då kan man få lite överblick iallafall annars är det älvdalens skoterklubb om det finns nån. Turistbyrån är annars ett ruskigt hett tips.
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Men HJORTEN som det ser ut nu så blir det nog före i Borlänge snart. Å jag som har min egen skoter kvar i Älvdalen. Typist trodde ju aldrig att det skulle bli snö här.
 

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Nä nu vet jag inte själv vad det är för vitt som öser ner här ute..men å så härligt ;)!!!

Var i Kräckelbäcken i fredags och det var underbart mycket lössnö att leka i :) !!!

Låt det snöa i massor ;)!!!!!!!!!!!


/Martin
 

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
Finns det något bra ställe att parkera bilen med släpvagn om man tänkt åka en dag i kräckelbäcken?
 

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Japp!! Åk mot kräckelbäcken och en liten bit innan kräckelbäcken så kommer det en stor skoterparkering på höger sida precis där Nordic Area leden korsar vägen! Går ej att missa....

/Martin